Vill du jobba administrativt som masterdataansvarig på Dagab AB?

Poolia Office Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation

Är du en noggrann och flexibel administratör som tycker om att ta ansvar? Då kan det här vara jobbet för dig!

Till Dagab Inköp och Logistik AB söker vi nu en Masterdataansvarig till ett konsultuppdrag på sex månader, med start omgående. Som Masterdataansvarig kommer du att arbeta med uppgifter kopplat till kundmasterdata. Du kommer att vara kvalitetsägare för kunduppgifter i affärssystemet. Syftet med rollen är att arbeta för att samtliga uppgifter är korrekta och fungerar optimalt i butik och på lager.

Dagab Inköp & Logistik innefattar inköps- och logistikfunktionerna inom Axfoodkoncernen. De sitter i fina lokaler på Torsplan. Sök tjänsten redan idag!

Publiceringsdatum
2016-12-30

Dina arbetsuppgifter
Avdelningen Support och Administration har som huvuduppdrag att utveckla och öka kvaliteten inom de supporterande och administrativa funktionerna. Där ingår Masterdatafunktionen, som ansvarar för underhåll av masterdata för Artikel, Kund och Leverantör med syfte att effektivisera och hålla högsta kvalitet.

Som Masterdataansvarig kommer du att arbeta med uppgifter kopplat till kundmasterdata. Du kommer att vara kvalitetsägare för kunduppgifter i affärssystemet. Syftet med rollen är att arbeta för att samtliga uppgifter är korrekta och fungerar optimalt i butik och på lager. Du kommer exempelvis:

• Ansvara för registrering och underhåll av masterdata i Dagabs system med syfte att få ett väl fungerande flöde från att det skapas ett kundnummer till dess varorna når butik.
• Ansvara för telefonsupport mån-fre kl 8:00 - 16:30
• Lösa tilldelade ärenden och felanmälningar
• Dokumentera gruppens arbetsprocesser
• Delta i förbättringsarbete för att höja kvalitet och effektivisera hanteringen av masterdata
• Kommunicera med butiker, reskontra, kreditchef samt Dagabs grossistenheter i olika ärenden

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT eller annan utbildning/yrkeserfarenhet som bedöms lämplig
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna i en servicefunktion
• Kunskaper inom SAP och Excel
• Erfarenhet av butiks- / lagerarbete eller masterdata är meriterande för tjänsten.

Som person är du administrativt lagd, ansvarsfull och noggrann. Du kommer att ha många kontaktytor och därför är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga samt är serviceinriktad. Vi tror att du som söker även är processinriktad och har ett sinne för detaljer samtidigt som du kan se till helheten. Vidare ser vi att du har problemlösningsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Dessutom kan du självständigt driva ditt eget arbete samtidigt som du är en god lagspelare, då de hjälper de varandra mycket i teamet.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Dagab Inköp & Logistik ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt för koncernens kedjor och externa affärskunder. Axfoodkoncernen arbetar ständigt med att effektivisera varuflödet från sortiment och inköp till lagerhantering och distribution.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-12
Ange följande referens när du ansöker: 45355
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Martinez Palm julia.martinez-palm@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Jobbnummer
3239585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: