Vill du bli vår kollega och jobba med ekonomiadministration inom

Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 390 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

Tjänsten är placerad på enheten för ekonomiadministration, som är en av fyra enheter inom Ekonomiavdelningen. Enheten har 11 medarbetare och ansvarar för löpande ekonomisk redovisning inom Sveriges Domstolar. Ekonomiavdelningens strategiska mål är Nöjda kunder, Effektiva processer, Ständiga förbättringar, Attraktiv arbetsplats och en Ekonomi i balans. Enheten jobbar aktivt med målen genom att till exempel följa nyckeltal och utveckla våra processer. Vi jobbar enligt ett lärande arbetssätt och med regelbunden återkoppling.


Publiceringsdatum
2017-09-20

Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör på enheten jobbar du med löpande redovisning vilket omfattar bl.a. kontering av leverantörsfakturor. Samtliga leverantörsfakturor hanteras elektroniskt, antingen som skannade fakturor eller som SVE-fakturor. Utöver fakturahantering ansvarar enheten bland annat för sändning av betalfiler, bokföring av in- och utbetalningar, avgifts- och konkurshantering, utbetalning av arvoden till externa uppdragstagare samt avstämningar. Enheten är också första linjens support i ekonomiadministrativa frågor inom Sveriges Domstolar.

Vi tycker det är viktigt att jobba som ett team för att ha möjlighet att komplettera och stötta varandra. Som ekonomiadministratör på enheten förväntas du kunna jobba med flera av enhetens arbetsområden, du kommer inledningsvis administrera konkursavgifter.



Kvalifikationer
Du har en treårig gymnasieutbildning med en ekonomisk inriktning eller motsvarande samt har minst fem års erfarenhet och kunskap av ekonomiadministrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning eller en större organisation.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vi ska trivas tillsammans och samarbeta effektivt, så vill vi att du är en positiv och ansvarstagande person där noggrannhet spelar en avgörande roll. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en förmåga att förstå och se helheten samt samband i dina arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du har en förmåga att arbeta serviceinriktat och kommunikativt då du i din roll har kontakter både internt inom Sveriges Domstolar men även mycket externa kontakter. Du tycker det är viktigt att tillföra en god stämning bland dina kollegor och det är självklart för dig att jobba med ständiga förbättringar.


ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: 1763-2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Palm 036-155365

Företag
Sveriges Domstolar, Domstolsverket

Adress
Sveriges Domstolar, Domstolsverket
Kyrkogatan 34
55181 Jönköping

Kontorsadress
Kyrkogatan 34 55181 Jönköping

Jobbnummer
3708103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Domstolsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket: