Vill du arbeta som enhetschef inom hälso- och sjukvård i en växa

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Pensionsväxling

Inom Socialförvaltningen ingår särskilda boenden, hemvård, socialtjänst och LSS/socialpsykiatri med sammanlagt ca 230 medarbetare.
Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare och patienter är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas.

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




Publiceringsdatum
2018-04-18

Arbetsuppgifter
Låter detta intressant? Då är det kanske dig vi söker! Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum.

Ditt ansvarsområde som enhetschef innefattar kommunens samtliga sjuksköterskor, arbetsterapeuter och de undersköterskor som arbetar nattetid inom äldreomsorgen, för närvarande ca 40 medarbetare.

Ditt uppdrag är att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och strategiska ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet.
En viktig uppgift blir också att tillsammans med dina medarbetare utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten.
Vi tror att lagarbete som har fokus på att skapa värde och där alla medarbetares engagemang och kreativitet tas tillvara skapar en möjlighet att utveckla ett ledarskap i en dynamisk organisation som lämnar utrymme till idéer, utvecklingstankar och stort engagemang. Din roll innefattar även att skapa goda förutsättningar för brukare/patienter och medarbetare, vilket bl.a. innebär samverkan med både interna och externa aktörer.
Du kommer att ingå i en ledningsgrupp med 5 andra enhetschefer som alla rapporterar direkt till förvaltningschef.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget, gärna inom aktuellt område
• har en god administrativ förmåga
• är en van IT-användare
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har en grundläggande kunskap i ekonomi samt arbetsrätt och arbetsmiljö

Meriterande är om du har tidigare ledar/chefserfarenhet och det är även meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation.

Vi förväntar oss av dig att du vill bidra till verksamhetens utveckling, både för ditt ansvarsområde och för förvaltningen i stort.
För oss är det viktigt att alla medarbetare bidrar till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete med fokus på dem vi är till för.

För att lyckas i rollen har du en personlig mognad och känner dig trygg i att leda andra.
Du har ett genuint intresse för människor och uppskattar att samarbeta och samverka med andra. Ditt arbetssätt är strukturerat och organiserat och du har en god förmåga att prioritera och planera.

Vi ser också att du har förmågan att leda förändringsarbete, är utvecklingsinriktad och engagerad. Du är kommunikativ genom tydlighet, lyhördhet och en förmåga att entusiasmera andra och skapa delaktighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: A774362
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Andersson tomas.andersson@lekeberg.se 0585-487 35
Anna-Karin Gruffman-Arne anna-karin.gruffman-arne@lekeberg.se 0585-487 85

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4091962

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: