Vill du arbeta med verksamhetsutveckling med fokus på interna pr

Kammarkollegiet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.
Arvsfondsdelegationsenheten utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning. Arvsfondsdelegationsenheten har idag ca 25 anställda.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och garanterat roligt arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av effektivitet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare som ansvarar för utveckling och förvaltning av våra interna arbetsprocesser och rutiner. Inom ramen för tjänsten ingår även att ansvara för utveckling och förvaltning av våra interna styrdokument. Du kommer att ha en nyckelroll i en kommande övergång till ett elektroniskt ansökningsförfarande och utvecklingen av ett ärendehanteringssystem.

En del av din arbetstid kommer du att handlägga inkommande projektansökningar och förvalta pågående arvsfondsprojekt.

Publiceringsdatum
2017-03-28

Kvalifikationer
Du har högskole-/universitetsexamen, eller motsvarande utbildning, inom samhällsvetenskapliga ämnen, erfarenhet av arbete med projektbedömningar på relevant myndighet och erfarenhet av att bedöma projektbudgetar och ekonomiredovisningar.

Du har också erfarenhet av att arbeta med utveckling av interna arbetsprocesser och rutiner i en verksamhet som kretsar kring inkommande ansökningar.

Du har en utvecklad förmåga att sammanfatta och förklara komplicerade sammanhang i både tal och skrift. Du är serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga och ett analytiskt sinnelag. Du är en duktig administratör och välstrukturerad.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 10 april 2017. Märk din ansökan med dnr 222-2962-16.

Kontaktpersoner
Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 07 77
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Kammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
3401339

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: