Vill du arbeta med kundservice på Prevent?

Prevent / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Prevent i Stockholm

Om rollen som kundserviceadministratör
På avdelningen Utbildning & Försäljning ansvarar vi för vår utbildningsverksamhet och kundservice. Vi tillhandahåller klassrumsutbildning i egna lokaler, på konferensanläggningar och ute hos kunder samt webbutbildningar som kan genomföras var som helst. Vid de utbildningar som sker i våra egna lokaler kommer du vara en del av kundernas upplevelse så att uppskatta det direkta kundmötet är viktigt.

I vår kundservice ingår att svara i växeln och du förväntas självständigt hantera ärenden på en övergripande nivå, både vad gäller telefon- och mejlärenden och alltid med fokus på att ge kunden bästa service. Kundärenden kan gälla allt från allmänna förfrågningar om våra kunderbjudanden till kundsupport av våra digitala produkter. Du har alltid tillgång till kunniga kollegor och mycket av arbetet görs också tillsammans. För mer komplicerade kundärenden finns alltid tillgång till intern expertis.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Svara i växeln och hantera de ärenden som kommer in både via telefon och mejl
• Vara behjälplig till vår konferensservice vid utbildningar
• Sköta kundservice bland annat gällande information, ordrar och helpdesk (systemfrågor av teknisk natur)
• Ha kontakt med utbildare och kunder
• Ge administrativ service till kunder och kollegor

Vi behöver komplettera vårt kundorienterade utbildningsteam med ytterligare en kundserviceadministratör. Om du tycker om att ha många kundkontakter och ser professionell service och ett bra kundbemötande som en självklarhet är det kanske dig vi söker?

Förväntade kvalifikationer
• Gymnasieutbildning
• Goda IT-kunskaper inklusive Officepaketet
• Erfarenhet av kundtjänst är meriterande
• Intresse av arbetsmiljöfrågor och utbildning

I den här rollen behöver du tycka om variation, men inom strukturerade ramar. Du har naturligtvis god datorvana, gillar att jobba i automatiserade flöden där tydliga instruktioner finns och förstår att vara lyhörd och tydlig i kommunikationen till kunderna både i tal och skrift. Självklart vill vi också att du är social och positiv och ser utvecklingsmöjligheterna i alla lägen. Hos oss handlar mycket om samverkan, så samarbetsförmågan och viljan att hjälpa andra är viktig.

Om Prevent
Alla vinner på en bättre arbetsmiljö. Prevent förmedlar kunskap om hur man genom ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete kan skapa framgångsrika företag där alla är säkra och mår bra. Vi är en ideell organisation som ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Det innebär att allt vi gör är framtaget av arbetsgivare och fackförbund tillsammans.
Vi underlättar för arbetsplatserna att skapa en god arbetsmiljö genom att informera, utbilda och ta fram användbara produkter som är till hjälp i arbetsmiljöarbetet.
På Prevent arbetar cirka 40 personer och vi sitter i moderna lokaler vid Medborgarplatsen. Prevent har kollektivavtal. Läs mer på www.prevent.se

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Provanställning 6 månader tillämpas.

Publiceringsdatum
2018-12-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-16
Ange följande referens när du ansöker: Kundserviceadministratör

Kontakt
Robert Jakobsson robert.jakobsson@prevent.se 08-402 02 00

Företag
Prevent

Adress
Prevent
Box 20133
10460 STOCKHOLM

Kontorsadress
Södermalmsallén 36

Jobbnummer
4526621

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Prevent

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Prevent: