Vill du arbeta med Kundreskontra inom en välkänd internationell

SJR / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR söker en ekonomiassistent inom kundreskontra för ett konsultuppdrag löpande framöver med start så snart som möjligt. För rätt person finns det på sikt goda möjligheter att tjänsten övergår i en fast anställning hos vår kund. Arbetet sker på heltid och du kommer att vara en del av ett ekonomiteam hos vår kund som sitter i Göteborg.

Vad ingår i tjänsten?
Du ingår i ett större ekonomiteam och arbetar tillsammans med en kollega med kundreskontra. De dagliga momenten inom kundreskontran såsom ex. inbetalningar och uppföljning av overdues är outsourcade, vilket innebär att du i din roll främst kommer att fungera som ett bollplank genom att monitorera, följa upp och stödja dem när de stöter på problem och inte lyckas komma i mål. Vidare är du ansvarig för att kundens nettingsystem har rätt information jämfört med reskontran i affärssystemet SAP samt för viss internfakturering.

Vem söker vi?
För att passa i rollen ser vi att du minst har någon erfarenhet av kundreskontra sedan tidigare och känner dig trygg i dess moment, alternativt att du är kvalificerad inom leverantörsreskontra och nu vill ta nästa steg. Som person är du kommunikativ och trivs med många kontaktytor samt har förmågan att självständigt driva ditt arbete. Du kommer regelbundet ha internationella kontakter vilket innebär att du bör känna dig bekväm vid att arbeta med engelska som arbetsspråk. Har du dessutom arbetat i SAP är det starkt meriterande.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2017-06-22

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liina Fagerberg liina.fagerberg@sjr.se 031-750 33 91

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
3570367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: