Vikarierande utbildningshandläggare inr. internationell koordina

Högskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd i Halmstad, Falkenberg eller i hela Sverige

Vi söker Utbildningshandläggare inriktning internationell koordinator.

Högskolan i Halmstad är en spännande arbetsplats för lärande, utveckling, och forskning i ständig interaktion med sin omvärld. Avdelningen utbildningsstöd har ca 50 medarbetare och ansvarar för allt utbildningsstöd och studentsupport, både centralt och mot akademi.Avdelningen bedriver studie- och karriärvägledning, pedagogiskt stöd, internationell utbytesverksamhet samt förebyggande hälso- och sjukvård. Vid avdelningen finns också allting som har med studieadministration och dokumentation att göra, såsom högskoleprov, antagning och schemaläggning. Avdelningen ansvarar också för Högskolans servicecenter som möter och hanterar ärenden från både personal, studenter och allmänhet.

Denna tjänst är ett vikariat med start snarast och slut 2019-05-31. Vi utlyser samtidigt en tillsvidareanställning inom samma område med start snarast. Är du intresserad av detta ber vi dig att även söka tjänsten med ref.nr 2017/121.

Publiceringsdatum
2017-10-16

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som utbildningshandläggare med inriktning internationell koordinator innebär att arbeta med studentmobilitet, partneruniversitet och internationaliseringsfrågor.

Du ska administrera utresande studenter inom utbyte samt fortlöpande hålla kontakt med sökande och antagna internationella studenter och studentkåren. Vidare kommer du att arbeta med organisering och utveckling av rutiner för personal- och studentutbyten (studentmobilitet). I arbetsuppgifterna ingår framtagning av underlag för information i olika kanaler och till uppdatering av informations- och webbmaterial samt ansvar för intern och extern information inom arbetsområdet. Arbetet innebär också ansvar för utveckling av arbetet i databasen MoveOn och avtalsadministration liksom ansvar för ansöknings- och avtalsarbete, informationsspridning bl.a. genom resor till partneruniversitet och kvalitetsuppföljning.

En stor del av arbetsuppgifterna har tydliga beröringspunkter med svenska, nordiska och europeiska samarbetsorganisationer och ett redovisningsansvar för såväl ekonomiska- som akademiska rapporter. Du kommer också att arbeta med antagning av utbytes och ev även andra internationella studenter.

Övriga arbetsuppgifter på avdelningen kan också förekomma liksom resor med kort varsel och mottagande av internationella besökare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har kandidatexamen inom område med internationell anknytning, eller av Högskolan bedömd annan likvärdig utbildning. Du har en god administrativ kompetens och några års erfarenhet av att arbeta med administration på en myndighet eller offentlig verksamhet, gärna inom högskola eller universitet.

Önskvärt är erfarenhet av rådgivning och vägledning samt arbete i projektform. Du har mycket god förmåga att formulera dig i både tal och skrift både på svenska och engelska samt god förmåga att kommunicera med människor med varierande bakgrund. Ytterligare språkkunskaper ser vi som positivt liksom erfarenhet från att ha arbetat med människor från olika kulturer. Du har även erfarenhet och känner dig bekväm med att hålla presentationer på engelska och svenska för grupper av olika storlek.

Vi förutsätter att du har mycket god datorvana, kunskaper av att hantera Officepaketet, främst Word och Excel och snabbt kunna sätta dig in i nya dataprogram. Erfarenhet av administrativa system (såsom LADOK, Moveon, W3D3), webb-publicering och databasadministration är önskvärt.

Som person är du ansvarstagande, flexibel och har god samordningsförmåga.

Arbetet kräver också att du är stresstålig och strukturerad då arbetsbelastningen i vissa perioder kan vara hög. Du är van att hantera flera ärenden parallellt och fungerar väl i arbete som utförs självständigt liksom i grupp.

Då du kommer att ha kontakt med både kollegor, lärare och studenter är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och har en professionell inställning med god servicenivå i såväl interna och externa kontakter. Du kommer att ha stort ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda och det är därför viktigt att du är handlingskraftig och tar egna initiativ.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast efter överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-05
Ange följande referens när du ansöker: 2017/128
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Brita Lundh, Studieadministrativ chef 035-16 77 22

Företag
Högskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd

Adress
Högskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd
Kristian IV:s väg 3
30118 Halmstad

Kontorsadress
Kristian IV:s väg 3

Jobbnummer
3752007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan i Halmstad, Verksamhetsstöd: