Vikarie 1 år som Personlig assistent med arbetsledaransvar

Carnegård Konsult & Design AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Jönköping
2024-05-14


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carnegård Konsult & Design AB i Jönköping, Nässjö eller i hela Sverige

Jag är en glad gubbe i mina bästa år som efter en olycka för länge sedan behöver hjälp med min vardag. Till min hjälp har jag assistenter som varje dag förgyller min tillvaro. Mitt team behöver nu förstärkning. Jag söker dig som vill jobba som personlig assistent samt ha ett utökat ansvar som arbetsledare/samordnare.
Arbetsuppgifterna innebär att du ska vara en hjälpande hand, ge instruktioner för dagen. Hjälpa till vid kommunikation och stötta. Du hjälper mig med hushållssysslor, matlagning, personlig hygien, hjälpmedel. Jag tycker om att vara ute i sociala sammanhang och är aktiv i flera föreningar. Du följer med på de aktiviteter jag vill göra.
Mina dagar är alltid planerade för jag tycker det är tråkigt och bara sista hemma. Jag rider 2 gånger i veckan samt jobbar 2 dagar i veckan på Erikshjälpen. Jag gillar att resa inom och utanför Sverige, så var beredd på en resa.
Vi söker nu ett föräldraledighetsvikariat som arbetsledare/personlig assistent.
Jag sköter min assistans som egen arbetsgivare. Kollektivavtal tecknat med FREMIA. (Har annonsering genom Carnegård Konsult & Design AB, som INTE är arbetsgivare)
I det utökade ansvaret som arbetsledare har du bland annat hand om bemanningsansvar, schemaläggning, personalfrågor samt arbetsmiljö. Detta ställer höga krav på flexibilitet, arbetsmoral och struktur. För mig är det viktigt du är en framåt person som är glad, omtänksam och ärlig. Du gillar självklart att jobba med människor. Ansvarstagande och vara tydlig i kommunikation med både mig och medarbetare. Eftersom du ska klara av att hantera och lösa olika situationer behöver du vara mentalt stark. Du har ett helhetsansvar i arbetet som arbetsledare och ska se till att assistansen fungerar och lösa problem när det uppstår. Du måste vara samarbetsvillig och skapa en trygg arbetsmiljö samt motivera anställda. För att livet ska vara så enkelt som möjligt är mina krav att du pratar och skriver flytande svenska. Har körkort, så du kan köra min bil. Tycka om djur och får inte vara allergisk, då jag har en katt. En fördel är om du gillar att träna för att motivera mig dagligen.
Arbetspassen är 2-4 pass i veckan. Du jobbar oftast heldagspass. Tjänsten är cirka 30-36 timmar per vecka, men kan innefatta mer vid behov. Skicka in ditt CV och personliga brev. Ta gärna med en bild på dig själv. Så kanske det är just dig vi träffar inom kort för en intervju. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen. Obligatorisk introduktion före tillträde
V. 34 sker introduktion, omfattning 4 veckor deltid
Tillträde V.38-39 efter genomgången introduktion

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-18
E-post: agp.westberg@gmail.com

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Carnegård Konsult & Design AB (org.nr 559188-3771)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Assistans i Huskvarna

Jobbnummer
8678927


Prenumerera på jobb från Carnegård Konsult & Design AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carnegård Konsult & Design AB: