Vikariat som kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Passal AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Passal AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.

Med anledning av att en kollega går på föräldraledighet i augusti söker vi nu en assistanskoordinator med kund- och personalansvar till vårt team!

Som assistanskoordinator är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder och du utgör en länk mellan kunderna och deras personal. Arbetet handlar i hög grad om att hantera personalärenden och att skapa en god arbetsmiljö där såväl kund som personal trivs. Du ingår i ett team av erfarna kollegor som jobbar nära varandra, men där varje team-medlem också arbetar självständigt med utvecklingen av sina grupper. En administratör som sköter vissa av de administrativa uppgifterna är kopplad till teamet.

Ett urval av dina ansvarsområden:
• Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll
• Den fysiska och psykosociala arbetsmiljön
• Lönesamtal och lönesättning
• Schemaläggning och rekrytering
• Utveckling av personalgrupperna

Kvalifikationer:
Du skall ha lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera, skapa samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara flexibel och verkligen tycka om människor samt ha en naturlig servicekänsla. Tjänsten ställer också höga krav på struktur, prioriteringsförmåga och problemlösning.

Arbetet innebär hembesök till kunderna som främst bor i Göteborgs-regionen. Det är därför ett krav att du som söker har B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten samt enstaka helgaktiviteter kan förekomma.

Passal erbjuder:
På Passal erbjuder vi härligt arbetsklimat med bra sammanhållning. I vår holarkiska organisation arbetar vi med frihet under ansvar och försöker även att anpassa arbetstiden så att det fungerar med det övriga livet. Kontorets öppettider är 8:30-16:00. Du får möjlighet till reflektionstid och friskvårdsbidrag.

Tjänsten är ett vikariat till och med 2020-01-30 med eventuell möjlighet till förlängning, och arbetsomfattningen är 75-100%. Tillträde 15 juli, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2018-05-12. Ange i din ansökan vilken tjänstegrad du önskar och när du kan börja!

Vill du ha ett stimulerande och roligt arbete och känner att ovanstående stämmer in på dig som person? Sök då till oss!

Annonsens ref.nr: 10005
Ansvarig rekryterare: Martin Södling, HR-ansvarig
Telefonnummer: 010-707 78 27



Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre

Publiceringsdatum
2019-05-13

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Passal AB

Adress
Passal AB
Skeppet ärans väg 19
42671 Västra Frölunda

Kontorsadress
Skeppet ärans väg 19 42671 Västra Frölunda

Jobbnummer
4783877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Passal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Passal AB: