Vikariat som biträdande avdelnigschef för avdelning äldreomsorg

Sollentuna Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-07-21

Dina arbetsuppgifter
Vård- och omsorgskontoret ansvarar för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning i Sollentuna kommun.

Kontoret är en beställarorganisation med ca 70 medarbetare och avdelning äldreomsorg är en av fem avdelningar på kontoret.

Som biträdande chef för avdelning äldreomsorg leder du arbetet tillsammans med dina medarbetare (samordnare, biståndshandläggare och boendesamordnare) samt ansvarar för en professionell, rättssäker och likvärdig myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen (SoL). Du har ansvar för både personal, verksamhet och ekonomi.

Du har ett nära samarbete med avdelningschef för avdelning äldreomsorg, arbetar på vård- och omsorgsnämndens uppdrag och med kommuninvånarnas bästa i fokus. Du leder arbetet tillsammans med medarbetarna mot uppsatta mål. Arbetet innebär många kontakter och förutsätter ett nära samarbete med andra avdelningar på kontoret, med andra kontor, utförare och samarbetspartners.

Du leder och fördelar arbetet, fattar beslut och utför arbetsuppgifter enligt gällande delegation, antagna riktlinjer och rutiner. Du genomför rekrytering tillsammans med avdelningschef/samordnare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning. Du trivs i myndighetsrollen samt har mycket goda kunskaper om socialtjänstlagen, myndighetsprocessen och insatser för målgruppen. Du besitter en personlig mognad och arbetar på ett strukturerat sätt. Du har gott omdöme och vågar fatta beslut även i situationer där det kan råda svåra omständigheter.

Du är självgående och flexibel samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du är en erfaren och trygg ledare, en lagspelare som förmår att skapa goda resultat tillsammans med dina medarbetare. Ditt ekonomiska tänk genomsyrar ditt arbete och du skapar bästa möjliga resultat för individen utifrån nämndens resurser. Du är en trygg ledare som har förmågan att inspirera och coacha dina medarbetare genom att skapa en bild av verksamhetens mål. Du klarar av att arbeta både långsiktigt strategiskt och vardagsnära. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat inom flera av socialtjänstens områden och i en chefsposition samt har god kunskap om socialtjänstensuppdrag. Du besitter en förmåga att bedriva avdelningens arbete med rättssäkerhet framåt. Det är meriterande om du har genomfört en ledarskapsutbildning.Vi lägger mycket stor vikt vid personlig mognad och lämplighet.

Tjänsten är en visstidsanställning, 12 månader med möjlighet till förlängning, på heltid då ordinarie biträdande avdelningschef ska arbeta med ett större projekt på vård- och omsorgskontoret. Tillträde enligt överenskommelse.

Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Visstidsanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sollentuna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/278".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Jobbnummer
5300366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: