Vikariat - Upphandlare till Vaxholms stad

Vaxholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaxholms kommun i Vaxholm

Vill du arbeta bland människor som tycker om att göra skillnad för Vaxholmsbon och där du får många härliga kollegor?
Tveka inte, sök jobb hos oss!

Våra värdeord är Samspel, Engagemang och Respekt och de genomsyrar vår verksamhet och vårt förhållningssätt.
Att jobba i Vaxholms stad innebär att du kommer att arbeta i en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges uppdrag med stort eget ansvar och
möjligheter att påverka. Vi värdesätter att du är intresserad av människor, har en god samarbetsförmåga och sinne för service.
Vi tycker också att det är viktigt att du är intresserad av att utvecklas och att du är engagerad i ditt arbete.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas.

Till kommunledningskontoret söker vi nu en upphandlare. Den är en vikarietjänst på 12 månader med möjlighet till ytterligare förlängning i upp till 12 månader. Tjänsten är placerad på Ekonomi- och upphandlingsenheten som består av 10 medarbetare. Upphandlingsfunktionen leds av en upphandlingschef och för närvarande finns 3 upphandlare inom enheten. Då en av upphandlarna kommer att vara föräldraledig från april 2022 så söker vi en vikarie till den rollen. Vi är ett litet team med varierande och stimulerande arbetsuppgifter.


Publiceringsdatum
2022-02-09

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Vår organisation är liten, vilket innebär ett självständigt arbete och närhet till andra medarbetare inom stadens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i arbetet. Det ställer krav på affärsmässighet, integritet, projektledarskap och noggrannhet.

Du kommer att genomföra upphandlingar för stadens verksamheter, främst för stadsbyggnadsförvaltningen. Arbetet omfattar hela processen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av förfrågningsunderlag till förvaltning av avtal och ramavtal. Upphandlingarna genomförs i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdarna. Staden använde upphandlings- och avtalssystemet e-avrop. Du förväntas också att tillsammans med övriga medarbetare delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Du kommer att arbeta med avtalsuppföljning, framtagande av statistik och administrera avtalskatalogen.


Kvalifikationer
Du kan:
• I nära samarbete med verksamheterna handlägga upphandlingar av varor och tjänster med varierande komplexitet samt utforma avtal/ramavtal.
• Leda och delta i upphandlingsprojekt.
• Samarbeta med såväl kollegor, som övriga personer inom organisationen och våra leverantörer.
• Upphandlingslagar så som lagen om offentlig upphandling (LOU) i synnerhet eller andra affärslagar så som LUF, LOV och LUFS.

Du har:
• För uppdraget en adekvat utbildning (exempelvis KY-/YH-utbildning).
• Erfarenhet av att genomföra entreprenadupphandlingar enligt Allmänna bestämmelser (AB/ABT/ABK/AFF) och har god kännedom om AMA-system.
• Praktisk erfarenhet av att leda och driva projekt.
• En affärsmässig grundsyn, god servicekänsla och samarbetsförmåga.
• Lätt att uttrycka dig väl, såväl skriftligt som muntligt.

Det är meriterande:
• Om du har upphandlarerfarenhet från kommunala sektorn.
• Om du har erfarenhet av upphandlingsverktyg, exempelvis e-avrop, Tendsign, Mercell.

Dina personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du lätt att skapa goda relationer, att kommunicera och att samarbeta med andra. Du är lyhörd, analytisk och strukturerad och har en god förmåga att se och förstå helheter. Du kan jobba med flera olika arbetsuppgifter och upphandlingar parallellt och enligt överenskomna tidsplaner. Du trivs med ett konsultativt arbetssätt.

ÖVRIGT
Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse, upphör: Vikariat i 12 månader med möjlighet till ytterligare förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vaxholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1092337".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vaxholms kommun (org.nr 212000-2908)

Arbetsplats
Vaxholms Stad, Upphandlingsenheten

Kontakt
Upphandlare
Daniel Ek
08-541 709 83

Jobbnummer
6326257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaxholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaxholms kommun: