Vikariat - Tysktalande receptionist

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Till huvudkontoret i Stockholm söker vi nu en tysktalande receptionist. Receptionen bemannas av två personer. Tjänsten rapporterar till Receptionist Senior.

Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och serviceorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1150 medlemsföretag och över 50 medarbetare den största utlandshandelskammaren i Sverige. För mer information om Kammarens tjänsteutbud se www.handelskammer.se .

Huvudsakliga ansvarsområden
Som receptionist är du den första kontaktpersonen som möter våra kunder vid besök, telefonsamtal eller mejl både på tyska och på svenska. På kundförfrågningar svarar du bl a med hjälp av internetsökningar, eller hänvisningar till sakkunniga inom Kammaren.
Du ansvarar för posthantering och administration av bud och försändelser. Du beställer kontorsmaterial och förbrukningsvaror. I samband med interna och externa event assisterar du med administrativt arbete, inköp och service. Vid stora event agerar du som konferensvärd/värdinna. Du tar hand om lokalfrågor dvs. kontorsinredning, städning, allmän service och bidrar i kontakterna med hyresvärden.

Utbildning/erfarenhet
Du behärskar tyska och svenska språket i både tal och skrift. Du har erfarenhet inom receptionsarbete eller servicebranschen. För att lyckas i rollen krävs att du har ett trevlig uppträdande, gillar att omges med människor, är serviceinriktad, självgående, flexibel och stresstålig.

Datakunskaper
Du är en van användare av MS Office (framförallt Outlook, Word, Excel och Powerpoint), internet och telefonväxlar.

Språkkunskaper
Du har goda kunskaper i tyska och svenska i både tal och skrift.

Publiceringsdatum
2016-06-22

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat på deltid 75 % under ca ett år med tillträde i september.
Vi kommer att intervjua löpande och ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 juli till ansokan@handelskammer.se . Märk din ansökan med Receptionist. Vid frågor om tjänsten kontakta receptionen, tel.: 08-665 18 00 eller catrin.warmedinger@handelskammer.se .

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-31
Ange följande referens när du ansöker: Receptionist
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
2921456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: