Vik. nämndsekreterare/kvalitetscontroller

Teknik- och fritidsförvaltningen, Administration / Administratörsjobb / Säffle
2016-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vik. nämndsekreterare/kvalitetscontroller" (publicerad 2017-10-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Säffle, Åmål, Grums, Bengtsfors, Hammarö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teknik- och fritidsförvaltningen, Administration i Säffle

Säffle och Åmåls kommuner har tillsammans ca 28 000 invånare och kännetecknas av ett rikt och varierat kultur- och fritidsutbud. Närheten till Vänern och dess fantastiska skärgård ger stor potential för båtliv och fiske. Kommunerna kännetecknas av trivsel, tillgänglighet och småstadens fördelar.

Publiceringsdatum
2016-09-29

Beskrivning
Vår nämndsekreterare/kvalitetscontroller kommer att vara föräldraledig och vi söker därför dig som hennes vikarie.

För att möta framtida krav har Säffle och Åmåls kommuner en gemensam förvaltning som lyder under en för de båda kommunerna gemensam nämnd. Teknik- och fritidsförvaltningen ansvarar för vatten- och avlopp, renhållning, avfall, gata, park, fritid, GIS, miljö samt lokalvård och spelar därmed en nyckelroll för att en mängd samhällsfunktioner fungerar och utvecklas.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som nämndsekreterare/kvalitetskontroller är central för organisationen.

Som nämndsekreterare fungerar du som "spindeln i nätet" och ansvarar för arbetet med koordinering av teknik- och fritidsnämndens ärenden och uppdrag. Arbetet innebär förberedelser av kallelser och handlingar samt protokollföring vid nämndens sammanträden, utskott och beredningar. Du kvalitetssäkrar in- och utflödet av ärenden, upplägg och innehåll på tjänsteyttranden och andra beslutsunderlag till nämnden. Controllerfunktionen är ny och innebär att leda processen med kvalitetsuppföljning tillsammans med förvaltningsledning. Du samordnar förvaltningens mätningar och uppföljningar som till exempel medborgarundersökningar, enkäter och synpunktshantering. Ett visst utredningsarbete kan förekomma. I tjänsten igår även att ge stöd och utbildning inom ditt ansvarsområde samt ansvara för förvaltningens diarium, arkiv och dokumenthanteringsrutiner.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning, gärna med stats- eller samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildningsbakgrund eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt är meriterande. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett allmänt samhällsintresse.

Anställningsvillkor
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-21
Ange följande referens när du ansöker: 2016/172
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helen Halvardsson 070-359 15 81

Facklig kontakt
Mikael Blom 0533-681571

Företag
Teknik- och fritidsförvaltningen, Administration

Adress
Teknik- och fritidsförvaltningen, Administration
Kanaltorget 1
66130 Säffle

Kontorsadress
Kanaltorget 1

Jobbnummer
3076237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teknik- och fritidsförvaltningen, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teknik- och fritidsförvaltningen, Administration: