Vik. familjerättssekreterare till Familjerättsenheten

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.

Familjerättsenheten i Sandvikens kommun är en liten enhet på sammanlagt 4 personer. Just nu är enheten inne i en spännande och rolig process där vi tillsammans hittar metoder och former för att utveckla vårt arbete och vår arbetsgrupp. Vi har tillgång till extern handledning.

Publiceringsdatum
2014-10-09

Arbetsuppgifter
Familjerättsenheten bistår enskilda och andra myndigheter i familjerättsliga frågor genom att bland annat:
• Erbjuda och genomföra samarbetssamtal med föräldrar, som i samband med eller efter separationen är oeniga om hur de ska lösa frågor kring vårdnad, boende eller umgänge för sina barn.
• Erbjuda föräldrar som är enig möjlighet att skriva juridiskt bindande avtal om vårdnad, boende och umgänge.
• Fastställa faderskap.
• Verkställa vårdnad, boende och umgängesutredningar efter remiss från tingsrätt.
• Genomföra medgivandeutredningar gällande adoption.
• Tillsammans med kommunens Familjebehandlingsenhet erbjuda stödgrupper för barn till separerade föräldrar.

Kvalifikationer
Socionomexamen, gärna med någon form av vidareutbildning inom relevant område.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom individ- och familjeomsorgen. Erfarenhet av samtal i olika former t.ex. barnsamtal.

Personliga egenskaper väger tungt i vår bedömning.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-01-12 , upphör: 2016-01-11 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-17
Ange följande referens när du ansöker: 115-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Ericsson, Enhetschef 026-24 13 40 sara.ericsson@sandviken.se

Facklig kontakt
Anna Janglund, SSR 026-24 14 19 anna.janglund@sandviken.se
Marianne Andersson, VISION 026/24 18 79 el 24 15 59 marianne.andersson@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
2025789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: