Vi utökar med ännu en familjehemssekreterare

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille satsar - utökning med sju tjänster!

Våra politiker har fattat beslut om att göra en särskild satsning på Social- och arbetsförvaltningen. Verksamheten kommer därför att öka med sju tjänster. Målet med utökningen är att de vi har till för ska få det de behöver samt att arbetsmiljön för våra medarbetare ska bli ännu bättre. Tjänsterna finns inom både vårt barn och unga-område samt vårt vuxen-område. Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och söker dig som vill vara med i vårt arbete. I Partille arbetar vi med ett nära ledarskap för att du som medarbetare skall få ett så bra stöd som möjligt.

Familjeenheten består av fyra grupper med f.n. 13 st. medarbetare som arbetar med familjehem, familjerådgivning, familjerätt och socionomen på Familjecentralen. Familjehemsgruppen består f.n. av tre stycken socialsekreterare som arbetar med att följa upp vården med de familjehemsplacerade barnen, en processhandledare till familjehemmen samt tre stycken familjehemssekreterare.




Publiceringsdatum
2017-05-04

Arbetsuppgifter
Vi vill arbeta ännu bättre med våra familjehemsplacerade barn och utökar därför vår familjehemsgrupp med två tjänster, en barnsekreterare och en familjehemssekreterare.

Vi söker dig som vill arbeta som familjehemssekreterare.

Som familjehemssekreterare har du som huvudarbetsuppgift att rekrytera, utreda, utbilda, stödja och vägleda familjehemmen.

Du kommer att arbeta i nära samverkan med barnsekreterare under pågående placering samt utredande socialsekreterare inom barn- och ungdomsenheten initialt.

Dina samarbetspartners utöver närmsta kollegor är annan personal anställd på andra enheter på social - och arbetsförvaltningen. Därutöver ingår samarbete med externa samarbetspartners såsom tex skola och sjukvård i egenskap av att stötta familjehemmen i deras arbete och i deras kontakter kring det som rör barnens behov.
Handläggarna i familjehemsgruppen har kontinuerligt gemensam metodhandledning med närmaste chef samt gemensam extern processhandledning.
Arbetsgruppen har gemensamma heldagar under året för uppföljning, utveckling samt kvalitetssäkring av arbetet med de familjehemsplacerade barnen tillsammans med närmaste chef.

Partille kommun har permanent BBIC licens och arbetsmetoden utgår från BBIC s grundprinciper vad gäller arbetet med barn och unga där barnets behov står i centrum.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning.
• Erfarenhet av arbete med familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn.
• Kunskaper i gällande lagstiftning .
• God förmåga att utrycka sig i tal och skrift.
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra.
• Körkort erfordras.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att du har ett gott bemötande och lätt för att samarbeta.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Ange följande referens när du ansöker: SAN 2017:41
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Eglén 031 - 792 16 82

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
3475110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: