Vi söker två systemadministratörer till Serviceförvaltningen

Stockholms kommun / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.

Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag och våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Verksamheten består av cirka 100 medarbetare som arbetar inom leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank, redovisning samt hyres- och avgiftsadministration. Vi har stort fokus på våra kunder och vi arbetar processinriktat med att hantera stora volymer av flöden varje dag.

Nu söker vi dig som vill arbeta i en dynamisk organisation med att förbättra våra processer. Tillsammans med kollegor jobbar du med att digitalisera och effektivisera vårt verksamhetssystem BER (Barn- och elevregister). Värdesätter du att jobba i team där man både stöttar och lär av varandra? Då kan det här vara rätt tjänst för dig.

Rollen som systemadministratör
Du är systemadministratör inom processen Förskole och fritidshemsavgifter. Det innebär att du arbetar med processen i nära samarbete med andra systemadministratörer. Tillsammans med enhetschefen har du ett övergripande ansvar för enhetens utförande av tjänster enligt uppdraget.

I dina dagliga arbetsuppgifter ingår att

- vara teamleader och se till att det dagliga arbetet flyter för våra handläggare där du hanterar schemat för arbetet, telefoni och liknande
- ge support till handläggare och administratörer i staden
- ta över komplexa ärenden och ansvara för att lyfta dem till rätt instans
- utbilda handläggarna i gruppen och ta fram utbildningsmaterial
- ta fram och testa nya arbetssätt och sedan uppdatera arbetsbeskrivningar och interninformation
- ha kontinuerlig kontakt med våra uppdragsgivare och samarbetspartner för att utveckla processen
- samverka med andra enheter, verksamheter och förvaltningar

Dessutom arbetar du med att göra processen mer användarvänlig för dina kollegor. Du utvecklar den genom att identifiera, värdera och ta fram förslag för att effektivisera och förbättra kvaliteten.

Dina kompetenser och erfarenheter
Vi söker dig som har:

- en gymnasieexamen i ekonomi med grundläggande administrativ- samt redovisningskunskap, eller motsvarande kunskaper genom annan utbildning
- aktuell erfarenhet av att arbeta som handläggare med inriktning avgiftshantering
- vana av att arbeta i ärendehanteringssystem
- erfarenhet av Officepaketet, särskilt Excel, Word och PowerPoint
- dokumenterad erfarenhet av arbete inom kundservice på svenska via telefon och mejl
- vana av att hålla i utbildningar

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta:

- i BER (Stockholm stads Barn- och elevregister)
- i Agresso och ärendehanteringssystemet Artvise
- med liknande arbetsuppgifter i kommunal verksamhet
- som teamleader/gruppledare

För oss är dina personliga förmågor och färdigheter viktiga, vi kommer lägga stor vikt vid dem.
Du är noggrann, stabil och flexibel samt har en serviceinriktad och positiv inställning gentemot kollegor och kunder. Arbetet kräver god samarbetsförmåga och att du tar egna initiativ till att hitta lösningar och komma vidare i dina uppdrag. Din helhetssyn gör det lätt för dig att prioritera arbetet effektivt och komma i mål med dina arbetsuppgifter. För att trivas hos oss är det viktigt att du är utvecklingsinriktad och öppen för olika perspektiv där du hela tiden har verksamhetens bästa i fokus.

Om enheten Hyra Avgift
På enheten arbetar 14 handläggare, fyra systemadministratörer och en chef. Medarbetarna är uppdelade i två processer varav 6 handläggare och två systemadministratörer arbetar med processen Förskole och fritidshemsavgifter.

Vår arbetsplats ligger vid tunnel- och tvärbanestation Globen, vid Slakthusområdet. Vi erbjuder flexibel arbetstid och generösa friskvårdsmöjligheter. Vi har ett aktivitetsbaserat arbetssätt kombinerat med hemarbete när verksamheten så tillåter. Läs gärna mer om vårt erbjudande på https://jobba.stockholm/formaner/

Din ansökan
I ditt personliga brev vill vi att du motiverar varför du passar för tjänsten utifrån våra önskemål i annonsen. När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Går du vidare i rekryteringsprocessen kan du få göra ett arbetsprov. Provanställning kan komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-06-20

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/3935".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet Hyra avgift

Kontakt
Tülin Ulug/enhetschef
08-50811450

Jobbnummer
6756815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: