Vi söker två socialsekreterare till vår mottagningsgrupp.

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

ARBETSPLATS

Avdelningen Individ och familj är en ny avdelning och en av fyra avdelningar inom Socialförvaltningen. De andra avdelningarna är Egen försörjning, Äldreomsorg och Funktionsnedsättning. Avdelningen Individ och familj ansvarar för Flens kommuns utrednings- och insatsarbete. Avdelningen är indelad i tre enheter; Utredningsenheten, Barn och familjeenheten samt enheten med Nova bo och behandling vuxna och ungdomar, HVB och Stödboende Villagatan för ensamkommande. Enheterna har enhetschefer med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar inom respektive enhet.
Till vår utredningsenhet söker vi nu en socialsekreterare till vår mottagningsgrupp. Utredningsenheten består av en enhetschef och två gruppledare och har ca 19 medarbetare. Mottagningsgruppen består av 2 medarbetare men ska utökas till tre samt att en av våra medarbetare går vidare inom förvaltningen.
Vi är inne i en utvecklande fas där fokus ligger på det tidiga förebyggande arbetet genom hemmaplanslösningar och ett systemiskt förhållningssätt. Vill du som vi vara med och påverka och möjliggöra detta utvecklingsarbete tillsammans med oss?

Publiceringsdatum
2018-02-15

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som socialsekreterare i mottagningen, vilket innebär att du förhandsbedömer barn, unga och vuxna med stöd av SoL, LVM eller LVU. Arbetsuppgifterna består dels av samtal med barn och deras föräldrar, samt handläggning och dokumentation. Utöver förhandsbedömningar så tar mottagningen emot ansökningar samt svarar på yttranden till åklagare och polis. Samverkan internt och externt är en viktig del i arbetet. I arbetsuppgifterna ingår också att ha rådgivande samtal med våra samarbetspartner och med privatpersoner.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig ett spännande, meningsfullt och varierande arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar. Hos oss får du ett nära gruppledar- och chefsstöd, extern handledning och goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi har ett hälsofrämjande fokus och erbjuder friskvårdsbidrag.

Kvalifikationer
Vem söker vi?

Du har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning gällande barn, unga och vuxna. Som person vill vi att du trivs i mötet med människor i svåra situationer. Din förmåga att skapa förtroende, lyssna och kunna anpassa dig till nya människor och situationer kommer att vara avgörande för hur väl du kommer att lyckas i din yrkesroll. Du har en god kunskap om barns utveckling och är väl insatt i de juridiska ramverk som ligger till grund för ett beslut. men det är också viktigt att du är bra på att organisera, planera för att självständigt driva arbetet framåt. Meriterande är om du har BBiC-utbildning samt erfarenhet av Pulsen Combine och Procapita.
Du har god förmåga till både självständigt arbete som samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Arbetet som socialsekreterare kräver också god förmåga i att skapa relationer, kommunicera, att hantera svåra situationer likaså att vara strukturerad och tydlig. Erfarenheter och kunskap om ett lösningsfokuserat och systemiskt förhållnings- och arbetssätt är meriterande. Med tanke på arbetets karaktär av mellanmänskliga möten och byggande av relationer som grund för det sociala arbetet, läggs stor vikt vid dina personliga kompetenser. Körkort för personbil erfordras.

Varaktighet/omfattning

Heltid. Tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

ontaktperson

Magdalena Palmcrantz, Avdelningschef Individ och familj 0157-43 03 60
Gruppledare Emma Bäck, 0157-43 0463

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel, 0157-430000



Välkommen med din ansökan senast den 16 mars.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
3967952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: