Vi söker transportplanerare/orderadministratörer till Nykvarn!

Aditro Logistics Staffing AB / Företagsförsäljarjobb / Nykvarn
2016-12-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker transportplanerare/orderadministratörer till Nykvarn!" (publicerad 2017-02-06) ⬅️


Visa alla företagsförsäljarjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-12-27

Om företaget
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig

Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu transportplanerare/orderadministratörer till vårt nya lager i Nykvarn. Vår kund är Europas största tillverkare av hushållsmaskiner och är en världsledande aktör på marknaden. Tjänsten som transportplanerare/orderadministratör innebär ansvar inom lastplanering & orderhantering där du i samråd med Teamleader och kundkontakt jobbar för att lösa varje rutt optimalt. Du kommer med andra ord att få ta ett stort eget ansvar i ditt arbete samtidigt som du kommer jobba väldigt nära driften där planering & struktur krävs för in/ut flödet av bilar skall vara optimalt. Vi ser en lojal medarbetare som vill växa tillsammans med vår kund och specialisera sig inom logistik- & transportlösningar. Goda karriärmöjligheter finns för rätt person. Du deltar tillsammans med en grupp medarbetare i den operativa driften och styrningen av de dagliga transporterna.

Profil
Vi söker dig som har en universitet/högskoleutbildning inom ekonomi eller logistik alternativt erfarenhet från likande uppdrag. Vi ser att lämplig kandidat för tjänsten har erfarenhet av administration och erfarenhet av arbete inom logistik och transportplanering är starkt meriterande. Vi ser även gärna att du har kunskap i Officepaketet och tidigare erfarenhet av att jobba i affärssystem. För tjänsten krävs det att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Bidra till ständiga förbättringar samt upprätthålla ett standardiserat arbetssätt inom egen avdelning såväl som tvärfunktionellt. Har du dessutom kvalitetsfokus, god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i team är du precis den vi söker! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Känner du att denna tjänst lockar dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.

Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av transportstyrning och transportplanering inom tredje parts logistik alternativt transportföretag
• Erfarenhet av orderadministration
• God administrativ förmåga med erfarenhet av affärssystem.
• Har en god geografisk lokalkännedom
• God datorvana krav på erfarenhet av Office-paketet.
• Funkar bra i grupp och är lösningsorienterad
• Är initiativtagande, engagerad och ser helhetsperspektivet
• Är lyhörd, uthållig och stresstålig
• Har en god kommunikativ förmåga.
• Goda språkkunskaper inom Svenska och Engelska
• Arbetstiderna kommer under implementeringen att variera något med mycket övertid men vanligtvis arbetar du 06- 15 på vardagar.
• Du har logistik/transport utbildning på gymnasienivå eller motsvarande.

Välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 337
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Miad Hassoun

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Adress
Aditro Logistics Staffing AB
Hammarby fabriksväg 23
12030 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby fabriksväg 23, Stockholm

Jobbnummer
3234151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: