Vi söker nu en Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra, är de

Poolia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att ha arbetat med leverantörsreskontra i medelstora eller större företag? Vill du jobba i ett härligt team med två fantastiska leverantörsreskontrakollegor på en ekonomiavdelning som består av totalt 19 personer. Då tycker vi du ska söka denna tjänst redan idag. Tillsammans med kollegorna i teamet kommer du att arbeta operativt med och ansvarar för hela leverantörsreskontran. Du kommer att hantera ett stort flöde av leverantörsfakturor och då KGK även bedriver verksamhet i bland annat Norge, sköter teamet även norska fakturor.

Publiceringsdatum
2019-12-18

Om tjänsten
I det dagliga operativa arbetet inom leverantörsreskontra ingår i huvudsak att:

• Utföra fakturakontroll avseende varufakturor
• Sköta betalningar och avstämningsarbete
• Hantera omkostnadsfakturor
• Vara delaktig i förbättringar av rutiner och projekt
• Fungera som support i workflow-program för leverantörsfakturor

Vi vill att samtliga inom funktionen bidrar till att föra avdelningen framåt och aktiv kommert med förslag till förbättringar av rutiner och processer. En större satsning kommer att göras på leverantörsreskontran i syfte att utveckla arbetet. Detta innebär att du tillsammans med andra under nästa år kommer ha en aktiv roll i införandet av ett nytt leverantörsfakturahanteringssystem

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Gillar du att tänka utanför boxen?
För att vi som företag ska utvecklas behöver vi lagspelare med nyfiket sinne för att hitta lösningar. Vi vill att samtliga inom ekonomifunktionen bidrar till att föra avdelningen framåt och aktiv kommer med förslag till förbättringar av rutiner och processer. En större satsning kommer att göras på leverantörsreskontran i syfte att utveckla arbetet och vi hoppas att du vill vara med och bidra till det. Detta innebär att du tillsammans med andra under nästa år kommer ha en aktiv roll i införandet av ett nytt leverantörs-fakturahanteringssystem.

Vem är du?
Vi är nyfikna på att träffa dig!
Vi tror att du utöver ett par års arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra där du arbetat med stora flöden och volymer av fakturor, har god vana att arbeta i olika system. Lämplig utbildningsbakgrund är gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du talar och skriver det svenska språket flytande samt känner dig bekväm i en konversation på engelska.

Om verksamheten
Vi gillar att ha kul på jobbet, gör du?
KGK är ett familjeägt företag där vi försöker leva efter våra värdeord; öppen, kunnig och pålitlig i allt vi gör. Är det värderingar som stämmer in på dig, då tycker vi du ska söka jobbet som Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontran hos oss. Ekonomiavdelningen sitter på huvudkontoret i Sollentuna, norr om Stockholm. Här finns rasande många trevliga och glada kollegor. Vi har även ett nytt fräscht gym med gruppträning så som till exempel yoga, cirkelfys och en nybyggd personalmatsal där vi ofta samlas bland annat på fredagsfrukost.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "55198".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Ekonomi AB

Jobbnummer
5009780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: