Vi söker kundansvarig

Statens servicecenter Gävle / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens servicecenter Gävle i Gävle

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Avdelningen levererar ekonomirelaterade tjänster till drygt 120-tal myndigheter i statsförvaltningen. I tjänsteutbudet ingår bl a leverantörs- och kundfakturahantering, löpande redovisning och bokslut, service desk, systemstöd och e-beställ. Avdelningen består av fyra enheter med ca 95 medarbetare i Gävle, Östersund och Stockholm. Tjänsten är placerad direkt under avdelningschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Som kundansvarig arbetar du på strategisk nivå med våra kundrelationer. Du har en mycket god kännedom om våra tjänster och avgifter och kan föra en affärsmässig dialog med nya och befintliga kunder kring våra tjänster, överenskommelser, service level agreements (SLA) och avgifter. Du har en central roll i dialogen med kundmyndigheter om utveckling av tjänsterna eller andra större principiella förändringar. Du medverkar till att säkerställa en god service mot våra kunder enligt vår samverkansmodell och våra SLA. Internt samarbetar du med bland annat leveransansvariga och enhetschefer.

Publiceringsdatum
2016-02-18

Dina arbetsuppgifter
Ta fram och förvalta en kundstrategi för avdelningen
Kundbearbetning och underhåll av kundkontakter
Förhandla överenskommelser med våra kundmyndigheter
Medverka i kundanslutningsprojekt
Omvärldsbevaka t ex medverka på mässor och seminarier som företrädare för Statens servicecenter
Delta i interna förbättrings- och utvecklingsaktiviteter inom området

Då tjänsten är under utveckling ges möjlighet att påverka dess utformning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning
Arbetat med kvalificerad avtalshantering mot kund
God förhandlingsvana
God kännedom om statlig verksamhet
Djup förståelse och kompetens inom ekonomi

Dessutom är det meriterande om du har:
Ett statligt kontaktnät
Erfarenhet av affärsarbete inom, mellan eller med statliga myndigheter

Vidare ska du ha förmåga:
Du är kundorienterad med ett affärsmässigt och professionellt bemötande
Du har mycket god kommunikativ förmåga (både i tal och skrift), stimuleras av att ha många kontaktytor och trivs med att företräda din organisation
Du ser till helheten och har förmåga att tänka strategiskt och framtidsorienterat
Du har god förmåga att strukturera och planera
Du har god samarbetsförmåga och initiativkraft

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen kan placeras i Gävle eller Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 7 mars till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Kundansvarig och Dnr 10070-2016/2511"

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-07
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Gunilla Bruun, Avdelningschef 0104560095 gunilla.bruun@statenssc.se

Facklig kontakt
Annika Andersson, ST 010-456 00 57
Martina Sterner, SACO-S 010-456 00 86
Calle Hjelmerus, Seko 026-65 65 83

Företag
Statens servicecenter Gävle

Adress
Statens servicecenter Gävle
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2679225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens servicecenter Gävle

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens servicecenter Gävle: