Vi söker kommunikatör till spännande företag!
Framtiden i Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Karlstad,
Hammarö,
Grums,
Kil,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Framtiden AB
Framtiden AB
Gillar du kommunikation och att skriva? Då har vi tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer som kommunikatör ansvarar tillsammans med en kollega för kundens digitala kanaler, med fokus på webb, intranät, nyhetsbrev och sociala medier. I rollen kommer du skapa de digitala kanalernas betydelse hos både medarbetare och kunder. Du som kommunikatör ska gilla att skriva lättlästa och informativa texter och våga ta initiativ. Arbetet hos vår kund är flexibelt och ställer krav på dig som medarbetare. I denna roll kommer du att publicera olika inlägg både på Facebook, Instagram samt lägga upp information på intranätet. Du kommer använda dig av webbpubliceringsverktyget EPiserver och Photoshop. Du kommer jobba nära en kollega med samma arbetsuppgifter och det är även hon som fördelar arbetet till dig.
Om företaget
Vårt kundföretag har ett starkt varumärke, som startade år 1843 och är 100 % kund ägt. I Sverige är de ca 1500 anställda medan här i Karlstad ca 100 stycken.
De vill skapa en helhetslösning inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Denna tjänst som Kommunikatör tillhör avdelningen ekonomi och IT.
Din profil
Skallkrav:
• Utbildning inom information/kommunikation/media som lägst KY - nivå
• Har vana att jobba i Adobe Photoshop och EPiserver
• Gillar att skriva
Meriterande:
• Erfarenhet av Google analystics och Facebook annonsering
• Erfarenhet av indesign
Personliga egenskaper:
Du som kommunikatör skall gilla att jobba i en flexibel miljö. Som person hos vår kund skall du vara van vid att självständigt driva arbetet framåt. Du skall vara strukturerad och organiserad samt ha ett öga för text och bild Du ska våga ta egna initiativ och vara framåt som person. Du ska vara öppen som person och van med feedback.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: 13/2 (alt omg) to.m 29/9 2017
Lön: enligt överenskommelse
Omfattning: februari 2 dagar/v, mars och framåt 75 %
Arbetstider: sätts i samråd
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Deltid 75% Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-01-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-09
Ange följande referens när du ansöker: 10357
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElina Petrakos
elina.p@framtiden.com 0735-168982
FöretagFramtiden i Sverige AB
AdressFramtiden i Sverige AB
Östra Torggatan 2 C
65224 1780
KontorsadressÖstra Torggatan 2 C
Jobbnummer 3272685
Observera att sista ansökningsdag har passerat.