Vi söker jurist eller statsvetare till arbete som nämndsekretera

Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.




Publiceringsdatum
2017-04-20

Beskrivning


Den administrativa avdelningens övergripande uppdrag är att stödja nämnd, förvaltningsledning och enhetschefer att genomföra sina uppdrag och nå förväntade resultat.

Vi samordnar och kvalitetssäkrar den förvaltningsgemensamma styrning- och resultatrapporteringen samt säkerställer att god kvalitet uppnås i våra verksamheter.

Avdelningen är organiserad i fyra team: controllerteamet, HR-teamet, nämnd- och kansliteamet och lokal- och IT-teamet. Vi är ett 20-tal medarbetare som arbetar i nyrenoverade lokaler på Stadsdelsförvaltningen i Björkhagens centrum, mycket nära den gröna linjens tunnelbana.

Vi söker nu en jurist eller statsvetare till arbete som nämndsekreterare. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kommer att ske löpande.



Dina arbetsuppgifter


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att bereda ärenden till stadsdelsnämnd samt nämndens sociala delegation och råd. Detta innefattar även att planera, administrera och protokollföra sammanträden. Du har ett samordnande ansvar för dokumenthanteringen i samband med nämnd, social delegation och råd.

Du ska också fungera som rådgivare i frågor om förvaltnings- och kommunaljuridiska frågeställningar samt lagen om offentlig upphandling. Tillsammans med vår arkivansvarige ansvarar du för frågor rörande offentlighet - och sekretess. I arbetet kan det även förekomma att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden i mån av tid.

Vi erbjuder en möjlighet att utveckla dina kunskaper i praktiken. Du kommer att samarbeta med många olika yrkesroller och få en god insikt i samarbetet mellan tjänstemän och politiker. Du arbetar nära stadsdelsdirektör och administrativ chef.



Kvalifikationer


• Relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig

• Kännedom om relevant lagstiftning (kommunallagen, förvaltningslagen, Lagen om offentlig upphandling, lagen om offentlighet- och sekretess mm)

• Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom offentlig sektor och då helst kommunal verksamhet.

• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift

• Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet

• Som person behöver du vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad och uppskatta att arbeta självständigt samt ta egna initiativ

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Förmåner
Som anställd har du flextid, friskvårdstimme, sommartid och tillgång till motionslokaler. Du har möjliget till semesterväxling och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.



Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39.50/39.50. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-11
Ange följande referens när du ansöker: 2017/2570
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Callenmark, administrativ chef 08-508 15 014
Anna Remmets, arkivansvarig 08-508 15 022

Företag
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen
Björkhagsplan 6
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6

Jobbnummer
3448504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen: