Vi söker en person till vårt Freight Customer Service Team

Stena Line / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg, Borås, Trollhättan, Varberg, Lidköping eller i hela Sverige

Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, runt Storbritannien och till Baltikum. Antalet anställda uppgår till cirka 5 600 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 14 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.com .

Tjänsten

Customer Service Team är en funktion på ca 20 personer uppdelade på 3 enheter i Tyskland, Polen och Sverige. Customer Service Team ansvarar för logistiken kring godshanteringen ombord på våra fartyg och är
en del av Stena Line Fraktverksamhet.

I tjänsten ingår att koordinera olika typer av godstransporter, agera support i vårt IT system gällande fraktbokning/fakturering och inte minst optimering av transporter samt proaktivt sälja in våra systemlösningar mot kund. Teamet strävar efter att erbjuda den absolut bästa fraktlösningen för varje unikt behov. Det krävs att teamet arbetar med ett helhetsperspektiv över alla våra linjer samtidigt som de lokala förutsättningarna för respektive linje måste beaktas och optimeras.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar heltid och placeringsort är Göteborg. Vi tillämpar provanställning. Arbetet innebär skifttjänstgöring med arbetstider under dag, kväll och helg. Visst resande i tjänsten förekommer. Tjänsten kan på sikt ge stora möjligheter till vidareutveckling inom Stena Line.

Vem är du?

För att arbeta med kunden i centrum krävs att du är du kundorienterad, serviceinriktad och lösningsfokuserad. För att ta tillvara på kundernas önskemål, ibland med kort varsel, behöver du ha god kommunikativ förmåga samt arbeta strukturerat och metodiskt under högt tempo. Dessutom tycker du om att arbeta i team och har god förmåga till samarbete.Du en YH utbildning inom internationell logistik och transport eller motsvarande högskoleutbildning inom transportsektorn. Du är van att arbeta med revenue och optimering och arbetar
med utgångspunkt i kundernas förutsättningar och behov. Din erfarenhet har gett dig god kännedom om transportmönster i Europa och dagligt användande av Officepaketet. Då vi i stor utsträckning arbetar mot den danska marknaden är det är fördel om du pratar och förstår danska. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och meriterande är om du pratar tyska och/eller finska. B-Körkort är ett krav.

Publiceringsdatum
2014-11-14

Så ansöker du
Skicka in din ansökan senast den 28 november.

Vid frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Magnus Weghammar på 0704-858144.

Vid frågor gällande rekryteringsprocessen vänliga kontakta Lina Hestner Fri, telefon 031-858746.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stena Line

Adress
Stena Line
405 19 Göteborg
40519 Göteborg

Kontorsadress
405 19 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2067526

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Line

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Line: