Vi söker en medicinsk sekreterare till habiliteringen i Växjö

Region Kronoberg, Primärvård, psykiatri och rehab / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Primärvård, psykiatri och rehab i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till primärvård, psykiatri och rehab! Ett nytt verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvård, psykiatri och rehab består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden, specialistpsykiatri, rehab- och habiliteringsverksamheter samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå.

Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar i alla åldrar. När du kommer till oss möts du av ett stort engagemang och hög kompetens - vi är helt enkelt mycket stolta över att jobba på habiliteringen! Det som gör att vi trivs extra bra är vår kultur. Den kännetecknas av öppenhet, hjälpsamhet och viljan att lära sig. Våra jobb är roliga, utmanande och intressanta. Vi vill göra skillnad och skapa mervärde för personer med funktionsnedsättning.

Som medarbetare hos oss har du möjlighet att utvecklas i dina arbetsuppgifter och inom habiliteringen. Du får växa i din roll, det finns alltid saker att lära sig.

En av våra medicinska sekreterare går nu vidare till nya utmaningar. Därför söker vi dig som vill ha ett uppdrag med varierande arbetsuppgifter och vill vara en del i att utveckla våra processer framåt. Du kommer att jobba i vår verksamhetsövergripande administrativa enhet. Vi arbetar med administrativt stöd på Solvändan Högstorp i Växjö, Sigfridsområdet i Växjö och på lasarettet i Ljungby.

Publiceringsdatum
2023-11-17

Arbetsuppgifter
Vill du jobba med många olika uppgifter och lära dig mycket? Hos oss får du både arbeta självständigt och vara en del av en administrativ enhet.

Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med vårdadministration kring våra besök men även fungera som ett viktigt administrativt stöd till våra chefer och medarbetare. Arbetsuppgifterna är breda och omväxlande! Du kommer bland annat att arbeta med journalskrivning, fakturahantering, statistik, beställningar, mottagning i reception, telefon och posthantering. Du kommer även att vara med och utveckla våra digitala tjänster.

Vi ser dig och dina kunskaper inom administration som en viktig del av vår framtid! Vi vill att du som medicinsk sekreterare bidrar med nya tankar och idéer i arbetet med att utveckla habiliteringens administrativa stöd.

Som ny medarbetare får du en stabil introduktion på arbetsplatsen och handledning i dina arbetsuppgifter. Vår ambition är att du ska få en trygg start och möjlighet att utvecklas i ditt yrke.

Läs mer om våra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/

Kvalifikationer
Du ska ha en godkänd utbildning som medicinsk sekreterare (läkarsekreterare) eller hälso- och vårdadministratör.

Du har digital kompetens och det är önskvärt om du har erfarenhet av journalsystemet Cambio Cosmic. Vi ser också gärna att du har kunskap om t ex ärendehanteringssystem och fakturahantering.

För att lyckas och trivas i rollen som medicinsk sekreterare är det viktigt att du är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du behöver ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra. Du har ett professionellt bemötande och god förmåga att skapa kontakt i möten med människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Innan erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. I den här rekryteringen jobbar vi med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PPR 225/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)

Arbetsplats
Region Kronoberg, Primärvård, psykiatri och rehab

Kontakt
HR-konsult
Lina Åhsberg
lina.ahsberg@kronoberg.se
0470-58 70 32

Jobbnummer
8269916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Primärvård, psykiatri och rehab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Primärvård, psykiatri och rehab: