Vi söker en kommunvägledare!

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Kundservicejobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 700 tillsvidareanställda.

Publiceringsdatum
2023-08-25

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för serviceyrket och gillar att vara med där det händer!
Som kommunvägledare är du i många fall kommunens ansikte utåt och många medborgares första kontakt med kommunen. Du arbetar i vårt kontaktcenter i kommunhuset där du tar emot fysiska besök, svarar i kommunens växel och hanterar kommunens e-post.
Den centrala posthanteringen i kommunen innebär att all inkommande post öppnas och hanteras digitalt och fysiskt av dig och dina kollegor. Vi tar även emot felanmälningar för kommunen och det kommunala fastighetsbolagets räkning. Som kommunvägledare i kontaktcenter handlägger du vissa ärenden så som borgerliga vigslar, vägbidrag och intyg av faderskap. Lekebergs kommun är inne i en digitaliseringsresa och i rollen ingår att båda bidra till att skapa nya e-tjänster, handlägga e-tjänster och att bidra till att öka kommunens digitala service till medborgare och besökare.
Din roll innebär samarbete med många olika funktioner i kommunen och tjänsten innebär frekventa kontakter. Rollen innebär också att kunna ge olika sorters människor likvärdig service.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med service
• Goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• Van att arbeta självständigt
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
• Handlagt ärenden inom offentlig förvaltning
• Arbetat med e-tjänster
• Arbetat i en politiskt styrd organisation
För att trivas hos oss behöver du vara förändringsorienterad och gilla att arbeta i en organisation i ständig utveckling. Din kommunikationsförmåga ställs i fokus då arbetet innebär många kontaktytor. Du är flexibel och har en god förmåga att prioritera i arbetet. Vi ser att du är en kreativ person som arbetar självständigt likaväl som du uppskattar att samarbeta med andra. Du har alltid ett professionellt förhållningssätt i ditt bemötande.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och social förmåga i rekryteringen för den här tjänsten.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1242930".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Kontakt
tf Administrativ chef
Susanna Göransdotter
0585-48982

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Jobbnummer
8058631

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: