Vi söker en kommunikatör!

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Marknadsföringsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunikationsteamet består i dag av två personer som ingår i den administrativa avdelningen om sammanlagt 14 personer. Inom avdelningen finns även nämndadministration, arkivenhet, säkerhetsfrågor, utredare samt reception och växel. Vi är centralt placerade i kommunhuset i Fjugesta. Avdelningen ingår i kommunstyrelseförvaltningen.


Publiceringsdatum
2020-06-29

Arbetsuppgifter
Lekebergs kommun har gjort en satsning på kommunikation de senaste åren och kommer under hösten att genomföra en förstudie om internkommunikation. För att frigöra tid för projektet söker vi nu en kommunikatör som kan gå in och stärka upp vårt kommunikationsteam.

Som kommunikatör hos oss har du ett omväxlande arbete och stödjer kommunens verksamheter i planering och genomförande av kommunikationsinsatser på olika nivåer. Du har en viktig roll i arbetet med att utveckla kommunens kommunikativa förmåga. Du har ett nära samarbete med chefer och medarbetare som du stödjer både strategiskt och operativt.

Du arbetar bland annat med våra digitala kanaler, kommunens webbplats, intranät och sociala medier samt tillverkar trycksaker, presentationer och annonser.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• har en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift
• har B-körkort

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SiteVision, Media Flow Pro, InDesign samt Photoshop.

Du har ett helhetsperspektiv på kommunikation och förstår både verksamhetens och invånarnas olika behov och förutsättningar. Du hanterar olika typer av kommunikationskanaler och hänger med i den digitala utvecklingen. Du är en duktig och kreativ skribent med förmåga att anpassa texter efter kanal och målgrupp och du ser språket som ett verktyg.

Vi är en litet, flexibelt team som stöttar kommunens verksamheter.
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är utåtriktad och har lätt för att skapa förtroende. Du är positiv och lättlärd. Du trivs i en händelserik vardag och drivs av att underlätta för andra med hjälp av kommunikation. Du är serviceinriktad och uppskattar att ha varierande arbetsuppgifter där du snabbt behöver sätta dig in i nya områden.
Du är van att arbeta självständigt och värdesätter samarbeten och goda relationer. Som person är du driven, vilket innebär att du tar initiativ och levererar uppgifter i tid med gott resultat.
Beroende på din erfarenhet och kompetens finns möjlighet att påverka innehållet i tjänsten.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2020-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A963167".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Jobbnummer
5281016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: