Vi söker en helpdesk till IT-enheten - Läkemedelsverket - Datajobb i Uppsala
Vi söker en helpdesk till IT-enheten
Läkemedelsverket / Datajobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla datajobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker
Visa alla jobb hos Läkemedelsverket i Uppsala

Läkemedelsverket har ansvar för godkännande och kontroll av läkemedel, naturläkemedel och medicintekniska produkter. Vår uppgift är att se till att den enskilde patienten, hälso och sjukvården samt djursjukvården får tillgång till säkra och effektiva produkter och att dessa används ändamålsenligt och kostnadseffektivt. Vi är en av de ledande myndigheterna inom EU och arbetar tillsammans med övriga EU-myndigheter för att driva och utveckla den europeiska produktkontrollen. Läkemedelsverket är en myndighet under Socialdepartementet
och vår verksamhet är i huvudsak avgiftsfinansierad. Hos oss arbetar drygt 400 personer, främst farmaceuter och läkare. Läs mer om oss på www.lakemedelsverket.se .

IT-frågorna är väsentliga för Läkemedelsverket när det gäller att förverkliga visionen av Läkemedelsverket som ett Centre of Regulatory Excellence i det gemensamma europeiska läkemedelssamarbetet. Idag arbetar ett 30-tal personer inom IT-enheten med ansvar för drift, utveckling och förvaltning av Läkemedelsverkets IT-system i nära samarbete med kärnverksamheten. Vi befinner oss i en mycket spännande period där ett stort arbete pågår att reformera hela informationshanteringen till helt nya koncept, där grunden utgörs av krav på effektivitet, produktivitet, informationssäkerhet, kvalitetssäkring samt ökad service till omvärlden. Till vår Driftgrupp söker vi nu ytterligare en medarbetare som tycker om att arbeta med människor. I arbetsuppgifterna ingår att ge stöd till våra medarbetare i olika typer av IT-frågor. Du ska leda,
prioritera och fördela arbetet i Helpdesk, delta i driftövervakning och hantera IT-beställningar samt tillsammans med gruppchefen fortsätta införandet av ITIL.

Vi söker dig som har god kännedom om ITIL, Helpdesksystem och Active Directory. Goda kunskaper
i Microsoft Office, nätverk och engelska behövs. För arbetet krävs grundläggande kunskaper
i tekniskt underhåll av persondatorer såsom utbyte av disk, minnesuppgraderingar, felsökning,
etc. Du är en duktig problemlösare, tycker om att dokumentera, har flerårig vana av liknande arbete
och har ett brinnande och brett intresse för ITfrågor. Certifiering och/eller stor erfarenhet av
arbete enligt ITIL är meriterande. Vi söker en medarbetare som har kunden i fokus, kan entusiasmera medarbetare, tycker om att arbeta med människor, innehar förmåga att se helheten och kan arbeta välstrukturerat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom servicekänsla,
god samarbetsförmåga, social kompetens, pedagogisk sinnelag och lyhördhet liksom stresstålighet,
kvalitetsmedvetenhet och ansvarskänsla. Läkemedelsverket erbjuder ett stimulerande
arbetsklimat med individuella kompetensutvecklingsplaner. Vår tekniska miljö är modern och vi
bedriver f.n. många mycket spännande utvecklingsprojekt. Känner du igen dig och vill du vara med på vår spännande resa? Då är du varmt välkommen med din ansökan.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Proffice. För mer information om tjänsten samt
registrering av din ansökan besök www.proffice.se . Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult
Cecilia Prinz, telefon 018 - 60 63 08 eller Martina Carlsson, telefon 018 - 60 63 14. Sista ansökningsdag är 13 december 2007.

Publiceringsdatum
2007-12-04

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare

Ersättning
Kontakt
Prinz, Cecilia

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
https://jobs.brassring.com/1053/asp/tg/cim_jobdetail.asp?jobid=195362&partnerid=20054&siteid=5036&Codes=Arbetsformedlingen

Sista ansökningsdag 2007-12-13

Företag
Läkemedelsverket
* -

Jobbnummer
60335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Läkemedelsverket: