Vi söker en engagerad Administrativ Assistent till Göteborg

Öhrlings Pricewaterhousecoopers AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öhrlings Pricewaterhousecoopers AB i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Borås, Varberg eller i hela Sverige

Kan du jobba självständigt och ta egna initiativ? Vill du arbeta administrativt i en konsultorganisation och ge dina kollegor det stöd de behöver? Då kanske det är dig vi letar efter.

Just nu söker vi en driven och engagerad administratör till vår Advisory-avdelning i Göteborg.

I denna roll sitter du på vårt kontor på Skånegatan 1 i Göteborg och stöttar ett team på ca 20 medarbetare. PwC har idag ca 300 medarbetare i vår svenska Advisory-verksamhet och erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom Corporate Finance och Consulting. Tillsammans med våra kunder arbetar vi i projekt för att åstadkomma varaktiga strategiska förändringar där vi bistår i arbetet genom hela transaktionskedjan.

Publiceringsdatum
2017-06-30

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bli en viktig resurs där du som assistent bistår med administrativ support till verksamheten. Du kommer se till att det dagliga arbetet löper smidigt, och hanterar t ex. möteskoordinering, resebokningar och ekonomihantering. Utöver det har du en viktig del i att hjälpa till i projekten med rapportlayout i framförallt Power Point. En del av arbetet går att planera med lång framförhållning och en del är mer svårplanerad med korta deadlines.

Tjänsten innehåller även ett eget ansvarsområde, inom vårt Risk Management Office, där du arbetar med processen kring godkännande av nya klienter och projekt. Du kommer aktivt att stödja verksamheten under hela processen vid klient- och projektupplägg samt att granska och komplettera registrerade uppgifter. Du blir en viktig och central resurs i vårt Risk Management Office där du också ingår i ett team tillsammans med andra Risk Management assistenter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100 % som inleds med 6 månaders provanställning. Planerad start är i september 2017 eller enligt överenskommelse. Du kommer arbeta i en internationell miljö, där båda svenska och engelska används regelbundet i tal och skrift. Arbetet är självständigt med eget ansvar.

Vi söker dig som brinner för att ge utmärkt service kombinerat med intresse av att hantera och driva interna processer. Vi ser att du är driven och tycker om och klarar av att arbeta i ett högt tempo samt är flexibel i ditt arbetssätt. Du ska vara noggrann, lyhörd, ansvarsfull och förtroendeingivande. Det är en självklarhet för dig att inte kompromissa på kvalitet och du drivs av att själv få utvecklas.

Personliga egenskaper som vi värdesätter är hög servicekänsla, prestigelöshet, stresstålighet samt förmågan att prioritera. Vi tror att du är en initiativrik lagspelare med en positiv inställning. I övrigt ser vi att du har:

Slutförd gymnasieutbildning samt minst ett par års kvalificerad administrativ erfarenhet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Powerpoint.
Erfarenhet av processen kring antagande av nya klienter och projekt är meriterande.
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 17 augusti. Då vi intervjuar löpande under augusti månad ser vi gärna att du söker så snart som möjligt.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Hagenius på frida.hagenius@pwc.com eller tfn 0709-29 44 95. Välkommen med din ansökan!

Vi vågar påstå att PwC är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare (vilket också undersökningar visar). Som revisorer och rådgivare till 60 000 klienter ger vi dig tillgång till många spännande uppdragsgivare - både stora och små.

Vi är ett kunskapsföretag vars viktigaste tillgång är alla kunniga och engagerade medarbetare. För att klara av våra utmaningar i framtiden så gör vi allt vi kan för att ta tillvara den kompetens och erfarenhet som finns hos vår medarbetare.

Det är viktigt att välja en arbetsgivare där du själv kan påverka dina möjligheter. Hos oss får du växa i din yrkesroll på flera sätt. Vi satsar stora resurser på utbildning, ledarskapsprogram och incitament för våra medarbetare.

Din framtid är just din och ingen annans. Det är du som sätter målen och får det att hända.

Vi ger dig möjligheterna.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB

Adress
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
Skånegatan 1
41140 GÖTEBORG

Kontorsadress
Skånegatan 1

Jobbnummer
3583552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öhrlings Pricewaterhousecoopers AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öhrlings Pricewaterhousecoopers AB: