Vi söker en Department Manager

KGH Customs Services AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Göteborg, Munkedal, Strömstad, Eda, Stockholm eller i hela Sverige

Facilitating Trade for Sustainable Growth!

If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.

Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 35 000 customers each year across Europe. With close to 1300 colleagues operating in 24 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.

KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.



Vi söker en Department Manager till vår Key Accounts Department i Göteborg med engagemang i att utveckla kundrelationer och kollegor.

Är du intresserad av att leda utvecklingen av vår Key Accounts Department i Göteborg?

Key Accounts avdelningen är en av våra avdelningar som tar hand om kunder med en högre volym av internationella förtullningar. Dagens avdelningschef kommer att gå in i en ny tjänst i vårt företag och vi behöver en skicklig ersättare för henne.

Som Department Manager kommer du att säkerställa både en god hantering av teammedlemmar i form av uppföljning och medarbetarsamtal samt att säkerställa en tätare dialog med våra kunder. Vi kommer att ha ett tydligt fokus på implementering av nya rutiner och standarder för att stärka vårt tjänsteutbud. Rent praktiskt innebär det att allt från kärnprocess, infrastruktur kommer att utvecklas och sättas, för att teamet ska kunna leverera högt kundvärde och service.

Därutöver kommer du vara styrande i teamet. Du ser till att få teamet att dynamiskt jobba i samma riktning, samtidigt som du stöttar, peppar och motiverar teamet. Du har full fokus på att utveckla och ta fram sätt att prestera bättre och nå de satta målen.

Detta är en position för dig som älskar att serva våra kunder och utveckla relationer och kunderbjudande, detta i nära relation med vårt team. Vi tror av att du drivs av att utveckla medarbetare och kundrelationer samt leverera goda resultat. Vi värdesätter rätt inställning samt en positiv och smittande energi.

Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.

Vi erbjuder:

- Möjligheter att utveckla expertis, kompetens och karriär i vår internationella verksamhet
- Möjlighet att forma din egen arbetsdag, i nära samarbete med våra kunder, kollegor
- En chefstjänst med stor potential att utveckla verksamheten och kollegor

Din arbetsdag

Ditt huvudansvar som avdelningschef är att planlägga och säkra driften på avdelningen i linje med den fastsatta strategin och företagets överordnade mål. Sen jobbar du ständigt med att effektivisera och förbättra processer, har fokus på att personalen har rätt kompetens och se till att din personal implementerar ändringar och förbättringar.

En viktig del av detta är att kunna inspirera, leda och utveckla dina medarbetare. Denna position erbjuder en varierad arbetsdag, med många intressanta utmaningar och erfarenheter.

Vi söker dig som har:

- Goda kunskaper inom tullhandel
- Goda ledaregenskaper med sociala kommunikativa färdigheter för ett coachande ledarskap
- God förståelse av logistikkedjan
- Erfarenhet av effektiviseringsarbete
- God förståelse och analytisk förmåga för att följa upp KPI'er och budget
- Positiv inställning med förmåga att skapa goda kundrelationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team samt med god förmåga att jobba självständigt
- Ödmjukhet, har en egen inre motivationskraft, gärna erfarenhet från branschen eller annan
arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning

Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.


Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!

Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.

This is our story. What's yours?

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-06-10

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kgh Customs Services AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/67".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
KGH Customs Services, Göteborg

Jobbnummer
6730283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KGH Customs Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KGH Customs Services AB: