Vi söker en Chef för vår Serviceverkstad & Kundsupport

Jura Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2023-12-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en Chef för vår Serviceverkstad & Kundsupport" (publicerad 2024-01-04) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jura Sweden AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vi, JURA Sweden AB, söker en kompentent chef till vår tekniska avdelning/ serviceverkstad, support och marknad.
Rollen som Technical Service Manager innebär strategiskt utvecklingsarbete, samt resultat- och personalansvar med ett närvarande och coachande ledarskap. Du leda vår Serviceavdelning om ca 5 tekniker i egen verkstad samt Supportavdelning om 2-3 medarbetare på ett tekniskt, administrativt och planerande sätt. Du ansvarar för den operativa driften samt säkerställa att teamet och samarbetspartners har optimerad kunskap om våra produkter. Du behöver ha kompetens inom följande kunskapsområden - Servicetjänster, Projektledning, Teamledning, Koordination och Retorik för att utbilda andra.
Rollen innefattar fullt ansvar för kvalitativa parameter angående reparationer, serviceflöden i vår verkstad och kundkommunikation.
Du ansvara för hela service-kanalen inkluderat vårt nationella nätverk av partners.
Du är en förebild när det kommer till att leverera service & kundnytta i världsklass samt har du erfarenhet av att bygga upp eller utveckla framgångsrika service-team/-organisationer. Du trivs lika bra med kunder ute på plats som med att utveckla och implementera rutiner i företaget.
Du rapporterar direkt till VDn i den svenska och norska organisationen.

Dina uppgifter:
Ansvar för Serviceavdelning dvs. Verkstad & Support
ledare för att drift, funktion och prestanda utförs enligt företagets förväntningar, budget och målsättning
planera, koordinera, prioritera och styr arbetsuppgifter i gruppen samt följa upp genomförandet.
koordinera kundärenden med ansvarig avdelningschef/ TL (butik, verkstad, support och utesälj)
säkerställa intern produktkompetens genom löpande utbildningar internt & externt
kontaktperson samt utbilda och supporta våra servicepartners i våra lokaler eller på plats hos dem
följa upp på statistik och kvalitetskrav
vidareutveckla/skapa målsättningar, strategier och initiativ för att ytterligare lyfta vårt servicearbete
kompetent och professionell kontaktperson för våra samarbetspartners och vårt HQ
utvecklings- och effektiviseringsprojekt


Dina färdigheter:
minst 10 års erfarenhet inom Service & Support management helst från ett tillverkande bolag
minst 5 års erfarenhet med personalansvar
serviceinriktad, driven, flexibel, initiativrik och engagerad samt mycket självmotivation
vana vid att arbeta med Microsoft Outlook, Word, Powerpoint & Excel
gott siffersinne och marknadsorienterad
förmåga att kunna förmedla och presentera och få människor med dig
teamspelare med ledaregenskaper
äger förmågan att skapa och bibehålla goda relationer



Publiceringsdatum
2023-12-30

Profil
relevant teknisk utbildning på högskole- eller gymnasial nivå
goda kunskaper inom Excel samt övriga Microsoft program
svenska och engelska i tal och skrift
van att jobba i CRM och affärssystem


Detta är vad som väntar dig:
modern, generös och spännande arbetsmiljö
en stabil och stark organisation samt varumärke med tillväxt potential
företags-förmånsbil
40-timmarsvecka, flexibla arbetstider
högkvalitativ verkstads- och arbetsplatsutrustning
gratis kaffespecialiteter på arbetstid
en värld full av passion, smak och upplevelse tillsammans med försäljning


Är du vår nästa medarbetare?
Vi jobbar med produkter som är utformade för att ge njutning på högsta nivå. Om det låter som ett jobb för dig vänligen skicka in din ansökan med information om dig (Ansökan, CV) samt tidigast möjliga startdatum eller din uppsägningstid.


Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniela W Gustavsson, HR ansvarig, via epost jobb-se@jura.com.
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsprocessen har börjad. Intervjuer och urval sker löpande.

Hos oss står professionell service och kundtjänst i fokus. Vid support eller rådgivningsbehov är vi optimalt förberedd i JURA Hospitality Center i Stockholm och Oslo. I vårt support team och butik, som är utrustat med den senaste tekniken, garanterar kvalificerade anställda professionell support för våra kunder. JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang.
För mer information om oss, besök jura.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-29
E-post: jobb-se@jura.com

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jura Sweden AB (org.nr 556762-7657)
Hammarby Kaj 14 (visa karta)
120 30  STOCKHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Jura Sweden AB

Kontakt
HR ansvarig
Daniela Gustavsson
daniela.gustavsson@jura.com
0705905902

Jobbnummer
8360994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jura Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jura Sweden AB: