Vi söker en avgiftshandläggare/administratör till Farsta Sdf

Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio områden av skiftande karaktär med villaområden, 50-talsförort och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till natur samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 55 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar ca 1 300 medarbetare.



Arbetsplatsbeskrivning

Beställarenheten äldre består av 30 medarbetare i olika åldrar.

Där ingår en enhetschef, två biträdande enhetschefer, en administrativ assistent, två avgiftshandläggare, en färdtjänsthandläggare, en boendesamordnare, ett team med vårdplanerare och tre team med hemmahandläggare. Vi håller till i trevliga lokaler i Farsta centrum.

Vi har flexibel arbetstid och möjlighet till träning på arbetstid om arbetet tillåter. Vi har hälsocoacher och värnar om vår goda arbetsmiljö.

Nu söker vi en avgiftshandläggare/administratör för ett vikariat med start omgående. Vikariatet löper på under 9 månader med goda möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2017-08-22

Dina arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare/administratör har du ett nära samarbete med den andra avgiftshandläggaren där ni har en viktig och problemlösande funktion inom enheten.

Du bevakar att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta samt fattar beslut om avgifter för äldreomsorgen för enskilda personer. Besluten fattas utifrån stadsdelsnämndens delegationsordning och de tillämpningsanvisningar som finns i Stockholms stad gällande äldreomsorgens avgiftssystem.

Rollen innebär även att samarbeta med övriga enheten och att besvarar frågor från äldre, anhöriga och biståndshandläggare, främst över telefon. Vidare gör du omregistreringar vid till exempel nya hyror, inkomster och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift samt att göra makuleringar och justeringar av fakturor.

Det ingår även viss ekonomihantering som granskning och kontering av fakturor mm.

Ytterligare diverse administrativa uppgifter som exempelvis att föra anteckningar vid möten och mindre beställningar tillkommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, administration eller annan inriktning som bedöms som likvärdig.

Du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom administration, gärna med inslag av ekonomi.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Agresso och/eller Paraplyet.

Du har goda datorkunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Då rollen innebär kontakt med olika funktioner inom enheten är det viktigt att du som person är bra på att samarbeta. Vidare är du tydlig och saklig i din kommunikation och har ett servicetänk för att anhöriga och äldre ska känna sig väl bemötta. Du har ett stabilt och lugnt förhållningssätt och arbetar med hög lojalitet utifrån de riktlinjer och regelverk som gäller. Vidare har du en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Intervjuer sker löpande och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-05
Ange följande referens när du ansöker: 2017/3740
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Duwaldt, Enhetschef 08-508 19 222
Nozha Amezeane, HR-konsult 08-508 11 716

Företag
Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre

Adress
Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre
Storforsplan 36, plan 11, Farsta centrum
12322 Farsta

Kontorsadress
Storforsplan 36, plan 11, Farsta centrum

Jobbnummer
3654905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre: