Vi söker en administratör till Statskontoret

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du som person en utpräglad känsla för service och kvalitet? Trivs du i en självständig roll och tycker om att ge god service och att ha många kontaktytor så är detta en tjänst för dig.

Om uppdraget

Myndighetens samtliga anställda (cirka 75 personer) är placerade i lokalerna på Torsgatan, Stockholm. Myndigheten är indelad i fem (5) enheter varav fyra (4) är utredningsenheter och en (1) enhet för verksamhetsstöd. Du blir anställd av Bemannia men kommer att arbeta ute hos kunden i deras lokal på Torsgatan, arbetet ska i huvudsak bedrivas från Statskontorets lokaler men distansarbete kan ske efter överenskommelse med chef. Uppdraget är på 100% och beräknas starta så snart som möjligt och pågå i 12 månader.

Publiceringsdatum
2023-10-24

Arbetsuppgifter
Arbetet som administratör är en servicefunktion vilket ställer krav på att du är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att ha många olika kontaktytor internt och externt. Du kommer att göra kalenderbokningar och mötesbokningar åt främst chefer men i viss mån även för kollegor, stödja kollegor vid frågor om resor och ansvara för dialogen med resebyrå. Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ, vid behov uppdatera myndighetens intranät efter genomgång av kommunikatör.
Andra arbetsuppgifter som du kommer ha är:

• Planera samt sköta administrativa rutiner och vara ett administrativt stöd till hela myndigheten

• Genomföra externa seminarieverksamhet, konferenser och workshops, vilket innebär att boka lokaler, svara för utskick och hantera anmälningar, ändringar och utvärdering, samt på plats stödja vid event

• Vara ett stöd för interna evenemang och utbildningsinsatser

• Vara ett operativt stöd för verksamheten inom allehanda administrativa arbetsuppgifter

• Formulera, protokoll vid möten, samt dokumentation med mera vid större sammankomster inom myndigheten

• Hantera många kontakter med anställda både fysiskt på plats och genom ansvar för ett antal funktionsbrevlådor

• Skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll

Kvalifikationer
• Gymnasium eller likvärdig utbildning

• Mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt i Word och Excel.

• Minst tre (3) års erfarenhet av arbete i rollen administratör/assistent.

• Digital kompetens inom Teams, ZOOM och liknande för att bistå med facilitering av möten

• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Du behöver kunna verifiera dessa kvalifikationer med hjälp av utbildningsbevis och referenser.

Meriterande
För att vara aktuell för rollen ser vi att du är flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i uppkomna situationer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har lätt för att bygga relationer. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och en väl utvecklad administrativ förmåga

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 6 november

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna.Perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Sanna Perjons
sanna.perjons@bemannia.se

Jobbnummer
8213919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: