Vi söker en administratör till Arvsfondsdelegationsenheten

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.

Arvsfondsdelegationsenheten utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning. Arvsfondsdelegationsenheten har idag ca 25 anställda.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och garanterat roligt arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av effektivitet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas.

Nu söker vi en administratör till enheten.

Publiceringsdatum
2018-01-19

Dina arbetsuppgifter
Som administratör är du en viktig medarbetare på enheten och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bl.a. diarieföring, posthantering, arkivering samt utskick av post och mail. Du kommer även att administrera beslutsunderlagen till delegationen inför sammanträdena, expediera beslut och andra ärenden samt ge administrativt stöd till handläggarna. Arbetet innebär mycket kontakter med såväl kollegor på den egna myndigheten, med pågående projekt och sökande organisationer samt med andra externa intressenter.

Vi eftersträvar en effektiv arbetsfördelning mellan våra tre administratörer, vilket innebär att ni är ett arbetslag som är back-up för varandra och hjälps åt.

Kvalifikationer
Du ska:

• ha erfarenhet av arbete med diarieföring eller registrering av ärenden i offentlig verksamhet.
• ha aktuell och relevant erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter inom myndighet eller annan offentlig verksamhet
• kunna uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift
• ha gedigen datorvana och lätt för att lära dig nya datasystem
• ha goda kunskaper i Excel och Word.
• ha en fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande.

Du är serviceinriktad och positiv, har god social kompetens och kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt. Du är flexibel, effektiv och strukturerar ditt arbete väl.

Det är en förutsättning att du trivs med att jobba både självständigt och som en viktig del av ett arbetslag.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 31 januari 2018. Märk din ansökan med dnr 2.2.2-865-18.

Kontakt
Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 07 77

Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet är den lilla myndigheten med de stora uppdragen. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Birger Jarlsgatan 16
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
3913855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: