Vi söker dig som brinner för ordning & reda och älskar administr

Com Hem / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Com Hem i Stockholm, Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Vår nuvarande HR administratör går vidare till nya utmaningar och vi söker nu dig som brinner för att ge snabb service av administrativa HR tjänster i världsklass på Com Hem!

JOBBET

Du blir ansvarig för hanteringen av våra administrativa rutiner och processer som rör anställningsavtal, lönerevision, anställningsförmåner (t.ex. pensioner, bonus, provision, förmånsbilar); du ansvarar för löpande rapportering av antalet anställda och konsulter samt personalstatistik; se till att vår ekonomiavdelning får rätt information och i tid vad avser t.ex. personalkostnader och andra nyckeltal; vara primär kontaktperson gentemot vår löneleverantör; svara på frågor från både chefer och anställda rörande t.ex. anställningar och förmåner. Du stämmer även av samtliga HR relaterade fakturor. Du ska också ha koll på innehållet i våra HR policies. I mån av utrymme kan du dessutom beredas möjlighet att utvecklas i övriga HR aktiviteter.
Vi söker dig som inte nöjer dig med att saker och ting "bara" fungerar, utan stimuleras av att utveckla och förenkla befintliga rutiner och processer och gärna tar initiativ till nya lösningar. Vi förutsätter att du är noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och trivs i en miljö där saker och ting händer varje dag!

Som HR administratör är du en viktig del i vår resa mot nöjdare kunder och vår kultur präglas av att vi ständigt utmanar oss själva. Våra värderingar Personligt, Pålitligt och På genomsyrar hela vårt arbete.

DU

Du har en utbildning som gör dig lämpad att jobba med ovanstående, men framför allt att du har en passion för administration. Vi tror du har arbetat med liknande uppgifter - har du arbetat med liknande på en HR avdelningen är det självklart en fördel men inte ett krav. Vi jobbar mycket i Excel så vi förutsätter att du är bekväm med det verktyget. Om du dessutom kan skapa hyggliga presentationer i Powerpoint är det ett plus.

Att ha en positiv ansats till allt du gör är en självklarhet och att du alltid levererar i tid och med kvalitet till dina interna "kunder" ser vi som naturligt. Du är noggrann, ordningsam och effektiv och trivs i en dynamisk miljö; du har förmåga att bygga relationer och skapa förtroende och ser samarbete med andra som en självklarhet. Ditt kontaktnät utgörs av hela Com Hem.

Vidare är du som person kommunikativ, orädd och öppen. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av MS Office.

COM HEM

Com Hem erbjuder en arbetsmiljö där den personliga utvecklingen går hand i hand med verksamhetens. Vi jobbar med kundnära och roliga tjänster inom kommunikation och underhållning, vilket lockar kreativa och dynamiska medarbetare - dina framtida kollegor. Förändringstakten hos oss är hög, uppdragen varierande och lärandet ett naturligt inslag i vår vardag. Hos oss får du möjlighet att utveckla och utvecklas i en resursstark tillväxt.

Eftersom Com Hem verkar i en föränderlig miljö behöver du vara flexibel och tycka om att lära dig nya saker. Vi arbetar i tajta team, så det är viktigt att du är prestigelös och gillar att nå resultat med gemensamma krafter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Stockholm.

Publiceringsdatum
2015-02-20

Så ansöker du
Tjänsten ska tillsättas omgående, varför vi ser fram emot att få din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig via epost till Elisabeth Hellberg på Com Hem ( elisabeth.hellberg@comhem.com ). Urval och intervjuer sker löpande så vi behöver din ansökan senast den 2 mars 2015.

Varmt välkommen att söka!

Com Hem är ett kommunikationsbolag med uppdrag att centrera sin verksamhet kring vad kunderna vill ha idag och behöver imorgon. Vi förenklar människors tillvaro, hemma och på arbetet, genom att erbjuda tillgång till en värld av kommunikation och underhållning.
Com Hem har under drygt 30 år levererat TV, telefoni och höghastighetsbredband till svenska konsumenter och företag. Vi är en av Sveriges ledande leverantörer med mer än 1,8 miljoner anslutna hushåll som gör det möjligt för oss att erbjuda våra tjänster till 39 % av alla hushåll. Vi är idag ca 1000 anställda med huvudkontor i Stockholm. I koncernen ingår även Phonera AB och iTux Communication AB. Com Hems aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. I Stockholm arbetar ca 450 personer

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Com Hem

Adress
Com Hem
Box 8093
10420 Stockholm

Kontorsadress
Box 8093

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2175017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Com Hem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Com Hem: