Vi söker dig som är vill arbeta som socialsekreterare i en växan

Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Inom individ- och familjeomsorgen i Lekeberg har vi två team med inriktning Barn- och familj och Vuxen, båda organiserade under Socialförvaltningen och sammanlagt är vi ca 17 medarbetare.
Individ och familjeomsorgen har en helhetssyn på hela människan. I vårt arbete fokuserar vi på förebyggande insatser med nära samverkan mellan individ, familj och dess nätverk. Intern och extern samverkan är naturliga inslag i vardagsarbetet, samt deltagande i ett aktivt utvecklingsarbete som är självklara delar i arbetsuppgifterna.
Som socialsekreterare i Lekebergs kommun får du ett utvecklande, varierat och ansvarfullt arbete. Det finns stora möjligheter för dig att påverka din arbetsdag och att vara delaktig i förändrings- och förbättringsarbetet som pågår.

Som socialsekreterare erbjuds du även:
• vardagligt stöd och handledning av teamledare
• regelbunden professionell handledning
• möjlighet till kompetensutveckling

Då Lekeberg är en mindre kommun finns det möjlighet att lära sig och prova på andra arbetsuppgifter inom IFO.




Publiceringsdatum
2018-04-24

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill arbeta som socialsekreterare hos oss, med inriktning mot handläggning med barnärenden. Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på din erfarenhet, kompetens och kunskap.

OBS! Två av tjänsterna är vikariat.

Arbetsuppgifter som förekommer är exempelvis att med barnet i centrum utreda ansökningar/anmälningar och följa upp beviljade insatser enligt SoL och LVU gällande barn och unga.
Andra uppgifter som ingår är vårdnads-, boende-och umgängesutredningar, yttranden till tingsrätten, samarbetssamtal, medgivandeutredningar för adoption, faderskapsfrågor, rådgivning och umgängesstöd samt utredningar av uppdragstagare.
Även andra på ett socialkontor förekommande arbetsuppgifter tillkommer utöver detta.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har socionomexamen
• har körkort med behörighet B
• har en god förmåga att uttrycka dig och kommunicera i tal och skrift
• är en van IT-användare

Vi ser helst att du har god kunskap om lagstiftningen inom området och det är meriterande om du har vana i att arbeta i organisationsspecifika datasystem samt erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Meriterande i denna tjänst är också om du har MI-utbildning och BBIC.

I din roll krävs att du har en god samarbetsförmåga likaväl som du förmår att arbeta självständigt och strukturerat. Arbetet kräver också en flexibilitet och en förmåga att hantera oförutsedda situationer. Som person är du lugn, stabil och förtroendeingivande med en förmåga att skapa och behålla goda relationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Vikariaten beräknas pågå till årsskiftet 2018/2019.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: A776714
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Jansson tina.jansson@lekeberg.se 0585-487 81

Företag
Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten

Adress
Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
Bangatan 7 71681 Fjugesta

Jobbnummer
4104007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten: