Vi söker assistanshandläggare till Beställarenheten i Järva

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Din framtida arbetsplats i Järva!

Vad kännetecknar oss på beställarenheten? Vi tycker om att jobba och känner ett stort engagemang för vår stadsdel Järva.

Stadsdelen har en ung befolkning med bakgrund i många olika kulturer, det tycker vi är både roligt, utmanande och inte minst lärorikt och meningsfullt. För att du ska få en god och trygg start hos oss erbjuder vi introduktion och handledning, det ser vi som en viktig del i arbetet.

På enheten har vi en hög trivsel och en god arbetsmiljö. Här erbjuds du förmåner som friskvårdssubvention, friskvårdstid samt möjlighet till semesterväxling.

Beställarenheten består av tre grupper, en som arbetar mot personer med funktionsnedsättning (vuxen och barngrupp) och en med inriktning på socialpsykiatri. Gruppen funktionsnedsättning består av 20 biståndshandläggare som arbetar mot vuxna samt 7 biståndshandläggare som arbetar mot barn, i socialpsykiatrigruppen arbetar 16 biståndshandläggare. Enheten leds av en enhetschef samt fem biträdande enhetschefer. Som stöd i arbetet har enheten samordnare, administratörer, avtalshandläggare och kontaktsekreterare. Vi har ett nära samarbete grupperna emellan då vi har brukaren i fokus. Hos oss får du ett viktigt och meningsfullt uppdrag där du möter individer med olika typer av behov som ansöker om stöd i vardagen.

Dina arbetsuppgifter som vår nya kollega
Vi söker nu en medarbetare som har erfarenhet av handläggning av insatsen personlig assistans. Du kommer att vara en av tre biståndshandläggare som specifikt arbetar med utskrivningsplanering samt handläggning av insatsen personlig assistans.

Biståndshandläggare arbetar med handläggning av insatser till personer med fysisk funktionsnedsättning eller som bedöms tillhöra någon av personkretsarna enligt LSS. Som biståndshandläggare kommer du dagligen att utreda, bedöma samt besluta om insatser enligt socialtjänstlagen och LSS, dessutom följer du upp beslutade insatser även externa kontakter och samarbetspartners är ett stående inslag i ditt arbete och ett gott bemötande gentemot både brukare och andra samarbetspartners ser vi som en självklarhet. I vår grupp har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör! Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och kan arbeta under föränderliga direktiv.

Erfarenheter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- Socionomexamen eller det arbetsgivaren bedömer som likvärdig utbildning.
- Goda kunskaper inom området LSS och SoL samt kunskaper i gällande lagstiftning och regelverk.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med utredningar.
- God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

- Arbetat på en beställarenhet samt har erfarenhet av området funktionsnedsättning.
- Erfarenhet av att utreda insatsen personlig assistans enligt LSS.
- Erfarenhet av Paraplysystemet och utredning enligt DUR.

Som person trivs du med variation och har lätt för att anpassa dig utifrån förändrade omständigheter. Du är duktig på att självständigt driva ditt eget arbete, du är noggrann och har ett strukturerat förhållningssätt när du organiserar ditt arbete. Du tar initiativ till att uppmärksamma behov av förändringar och utveckling. När det uppstår oförutsedda situationer är du lugn och bidrar med ett realistiskt perspektiv. Eftersom arbetet handlar om att arbeta med människor, kommer du vara framgångsrik om du gillar att skapa relationer och samarbeta. Du har en förmåga att etablera kontakt med människor som har särskilda behov.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Välkommen in med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Välkommen till nya Järva stadsdelsförvaltning!

För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning den 1 juli 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter ska präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.

https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.

Ersättning
Månad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/6582".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Järva stadsdelsförvaltning

Kontakt
Lena Strand, Bitr. enhetschef
08-50803504

Jobbnummer
8301404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: