Vi söker administrativ chef till Östersundskontoret

Tillväxtanalys / Ekonomichefsjobb / Östersund
2017-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker administrativ chef till Östersundskontoret" (publicerad 2018-07-05) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tillväxtanalys i Östersund, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du bidra till att Tillväxtanalys är en effektiv myndighet? Har du förmåga att leda och inspirera medarbetare med olika kompetenser? Arbetet som administrativ chef innebär att du ska leda arbetet med att stödja verksamheten så att myndigheten effektivt och rättssäkert svarar upp mot det uppdrag regeringen gett oss.

Tillväxtanalys är en myndighet som utvärderar och analyserar svensk tillväxtpolitik. Vi ger regeringen och andra aktörer inom tillväxtpolitiken kvalificerade kunskapsunderlag och rekommendationer för att effektivisera och utveckla statens arbete för hållbar tillväxt och näringslivsutveckling.

I vårt arbete fokuserar vi särskilt på hur staten kan främja Sveriges innovationsförmåga, på investeringar som stärker innovationsförmågan och på landets förmåga till strukturomvandling. Dessa faktorer är avgörande för tillväxten i en öppen och kunskapsbaserad ekonomi som Sverige.

Sakkunniga medarbetare, unika databaser och utvecklade samarbeten på nationell och internationell nivå är viktiga tillgångar i vårt arbete. Genom en bred dialog blir vårt arbete relevant och förankras hos de som berörs.

Vi är cirka 40 anställda och finns i Östersund (huvudkontor) och Stockholm. Verksamheten är indelad i fyra avdelningar, tre för kärnverksamheten och en för verksamhetsstöd. Den administrativa chefen är chef för avdelningen Verksamhetsstöd där det idag arbetar sex personer. Arbetet är placerat i Östersund.


Publiceringsdatum
2017-10-25

Arbetsuppgifter
Som administrativ chef spelar du en viktig roll i myndighetens operativa arbete. Du ansvarar för att planera, styra och följa upp att myndighetens stödfunktioner organiseras, utvecklas och drivs med hög kvalitet. Uppgiften innebär att tillgodose myndighetens behov av professionellt verksamhetsstöd inom områden som kompetensförsörjning, arbetsmiljö- och personalfrågor, ekonomistyrning och redovisning, miljöledning, registratur, IT och telefoni, säkerhetsfrågor, lokalförsörjning, upphandling, juridik, stöd till ledningen och administrativ service. Uppgiften sköts idag dels genom egen personal, dels genom köpta tjänster. Du behöver vara operativt verksam inom någon av stödfunktionerna juridik/upphandling, ekonomi, IT eller personalfrågor.

Du har ett ansvar att övervaka att myndighetens verksamhet bedrivs i samklang med regeringens förvaltningspolitiska ambitioner och den gemensamma statliga arbetsgivarpolitiken. Du för dialog med Regeringskansliet och andra aktörer med beröringspunkter till avdelningens ansvarsområde. Samverkan och förhandlingar med arbetstagarorganisationerna ligger också inom ditt ansvarsområde. Du ansvarar utifrån din kompetens själv för vissa operativa uppgifter inom avdelningens ansvarsområde. Personal- och budgetansvar samt att med en helhetssyn bidra till Tillväxtanalys utveckling är andra viktiga uppgifter. Du är direkt underställd generaldirektören och ingår i ledningsgruppen. Arbetet innebär resor, främst inom landet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Akademisk examen (eller motsvarande)
• Dokumenterad förmåga att leda medarbetare
• Förmåga att samarbeta, skapa goda relationer och främja samverkan internt och externt
• En väl utvecklad organisationsförmåga, förmåga att säkerställa effektiva rutiner och se till att de följs och att arbeta systematiskt och strukturerat.
• God kännedom om svensk statsförvaltning
• Ett brett yrkesmässigt kontaktnät
• God kunskap om statlig ekonomistyrning och redovisning
• God kunskap om lagar och förordningar som styr statliga myndigheter
• God överblick över arbetsrätt och förvaltningsrätt
• Erfarenhet av kompetensförsörjning och upphandling
• Förmåga att ansvara för avdelningens verksamhet

Du behöver dessutom ha gedigen kompetens inom något av följande områden:
• Upphandling och juridik
• Informationsteknik och säkerhet
• Ekonomistyrning och redovisning
• Personalfrågor

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För att ta tillvara på de kvaliteter som det tillför verksamheten, strävar vi efter en jämn könsfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald.

För att skapa bra förutsättningar för en objektiv och kvalitetssäkrad urvalsprocess ser vi helst att du söker jobbet genom länken i denna annons. Dina uppgifter i ansökan är inte synbara för någon annan än den arbetsgivare som ansökan är riktad till, om du inte själv väljer att visa den. Efter att du har gjort en ansökan i Offentliga Jobb kan du logga in till din ansökan och uppdatera CV eller ändra i det personliga brevet och söka andra jobb inom Tillväxtanalys eller hos andra organisationer som är anslutna till Offentliga Jobb.

Vi har gjort mediaval i denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen är tillsvidare med ett tidsbegränsat chefsförordnande. Tillträde sker snarast efter överenskommelse. Placering: Östersund.

Ersättning
Lön efter kompetens och tidigare erfarenhet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/150
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sonja Daltung sonja.daltung@tillvaxtanalys.se 010-447 44 10

Företag
Tillväxtanalys

Adress
Tillväxtanalys
Studentplan 3
83140 Östersund

Kontorsadress
Studentplan 3 83140 Östersund

Jobbnummer
3766453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tillväxtanalys

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tillväxtanalys: