Vetenskapsrådet söker GD sekreterare
Vetenskapsrådet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vetenskapsrådet i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vetenskapsrådet är en statlig myndighet som har en ledande roll för att utveckla svensk forskning av högsta vetenskapliga kvalitet och därmed bidra till samhällets utveckling. Myndigheten finansierar forskning av högsta vetenskapliga kvalitet. Vetenskapsrådet är också rådgivare till regeringen i forskningsrelaterade frågor och samordnar och utvecklar kommunikation om forskningens betydelse, resultat och villkor. Myndigheten har ett övergripande ansvar för nationell forskningsinfrastruktur och verkar för internationellt forskningssamarbete. På Vetenskapsrådet arbetar 180 personer i moderna lokaler mitt i centrala Stockholm. I arbetet inom ämnesråd, råd, kommittéer och beredningsgrupper deltar över 800 svenska och internationella forskare.
Enheten för styrning och samordning
Enheten ingår i förvaltningschefens ansvarsområde. Styrning och samordning har i uppdrag att vara ett nav i VR:s organisation och har en central roll i GD:s styrning av verksamheten. I enhetens ansvarsområde ingår bland annat arbete stöd och service till generaldirektör och förvaltningschef.
Publiceringsdatum2016-02-23Dina arbetsuppgifterSom GD-sekreterare kommer du att arbeta med att ge administrativt stöd till generaldirektör och förvaltningschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar självständigt stöd till generaldirektör och förvaltningschef med telefonpassning, viss korrespondens, kalenderbokningar, inkommande post och e-post, planering och bokning och hantering av resor både inom och utom Sverige samt med att koordinera deras interna/externa möten och skicka kallelser.
Ytterligare uppgifter tillkommer i samarbete med andra på enheten och myndigheten, såsom t.ex. administration av andra möten, ansvar för beslutsserier samt ge viss service vid externa besök.
KvalifikationerMycket goda kunskaper i Officepaketet och dokumenterat mycket god administrativ förmåga är krav. Vana att hantera ny teknik, mycket god svenska och engelska i tal och skrift samt flerårig erfarenhet av statligt förvaltning är också krav. Det är meriterande med erfarenhet som GD-/chefssekreterare i statlig myndighet och du kan självständigt planera, leda och genomföra uppdrag. Du är initiativrik och självgående och ser det som självklart att hjälpa andra, både internt och externt. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att ge service. Personlig integritet och förmåga att prioritera värderas högt. Som person är du initiativrik och engagerad. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast.
Vetenskapsrådet erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter ökad mångfald och att ge alla lika möjligheter samt att vara fri från diskriminering.
Mer information
För ytterligare upplysningar kontakta Jan Bolin, enhetschef, 08-546 44 312
jan.bolin@vr.se eller Ann Fust, förvaltningschef, 08-546 44 116.
Har du personalfrågor kontakta Gunilla Laninge, tfn 08-546 44 017.
Facklig företrädare är Emma Olsson (Saco), tfn 08-546 44 204 och Viking Meissl (ST), tfn 08-546 44 235.
Märk din ansökan med dnr 2.2.1- 2016- 60. Du söker via
www.vr.se under Lediga jobb.
Din ansökan vill vi ha senast den 8 mars 2016.
Vetenskapsrådet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVetenskapsrådet
AdressVetenskapsrådet
Vetenskapsrådet Box 1035 10138 Stockholm
10138 10138
KontorsadressVetenskapsrådet Box 1035 10138 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2685976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.