Verksjurist till Juristfunktionen

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
2017-05-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksjurist till Juristfunktionen" (publicerad 2018-06-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Verksjurist till Juristfunktionen

Juristfunktionen består av en chefsjurist, en verksjurist, två inköpare, fem registratorer och en arkivarie. Juristfunktionen bistår medarbetarna vid myndigheten i bl.a. förvaltningsrättsliga frågor som kan kräva ett rättsligt ställningstagande och som inte är delegerade till annan avdelning eller funktion. Juristfunktionen har vidare ansvar för kollegiets instruktion och arbetsordning, kollegiets interna processer för inköp av varor och tjänster, liksom för samordning av kollegiets remissarbete. Funktionen arbetar även med att ta fram styrdokument samt bevakar att pågående förändringsarbeten vid kollegiet görs på ett rättssäkert sätt.

Arbetsbeskrivning

Som verksjurist arbetar du med stöd inom förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, upphandlingsfrågor avseende kollegiets egna inköp samt övrig myndighetsjuridik. I arbetet ingår även att ta fram styr- och stöddokument, att hålla i utbildningar och att i stor utsträckning delta som juridisk expert i olika projekt och arbetsgrupper. Du kommer även att genomföra vissa inköp/upphandling och avrop för Kammarkollegiets interna behov. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera löpande juridiska frågor om bl.a. personuppgifts-hantering, e-förvaltning - såsom t.ex. e-arkiv och digitalisering - och informationssäkerhet.

Arbetet har en bred juridisk inriktning, men innefattar även juridiska frågor inom ramen för speciallagstiftning på exempelvis upphandlingsfrågor.

Publiceringsdatum
2017-05-30

Kvalifikationer
Vi söker nu en kvalificerad jurist som förutom svensk jur.kand./juristexamen (180/270 hp) har minst fem års dokumenterad erfarenhet från juridiskt arbete i statlig eller kommunal förvaltning.

Meriterande
Det är meriterande om du har goda kunskaper i och erfarenhet av offentlig upphandling och i regler om personuppgiftsbehandling. Det är även meriterande om du har erfarenhet av juridiska frågor som rör digital informationshantering såsom e-förvaltning och informationssäkerhet.

Som person är du noggrann och har ett systematiskt arbetssätt, kan förstå och analysera komplexa frågor samt skriver och kommunicerar klart, tydligt och strukturerat. Du är självständig och ansvarstagande och är van vid att ge stöd och råd till andra som inte har juridisk kompetens på ett pedagogiskt sätt. Du har en mycket god samarbetsförmåga.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 8 juni 2017. Märk din ansökan med dnr 2.2.2-442-17. Ansök via Ansök-knappen.

Kontaktpersoner

Gabriella Loman, Chef Juristfunktionen, 08-700 08 79

Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

http://www.kammarkollegiet.se



Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
3528205

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: