Verksamhetsutvecklare till produktionsavdelningen, kundmötesenhe

Skatteverket / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter som ansvarig för Skatteverkets servicekontorsverksamhet innebär att du självständigt, och tillsammans med andra inom och utanför myndigheten, arbetar med både förvaltning och utveckling av de servicekontor som Skatteverket driver i samverkan med Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Ditt arbete rör sig mellan den dagliga verksamheten, planeringen, uppföljning, utveckling av verksamheten samt utgör underlag för strategiska beslut. De närmast kommande åren kommer den stora utmaningen vara att utveckla hur medborgare och företags personliga möten, som idag sker på servicekontoren, ska se ut.

Som person ska du kunna röra dig mellan långsiktiga strategiska frågor och de verksamhetsnära. Du kan hantera att vardagen fylls av frågor där beslutsvägar och rutiner inte finns upparbetade. Du är drivande, resultat- och utvecklingsorienterad och har förmåga att kommunicera med andra på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, i såväl tal som i skrift. En förutsättning för att nå framgång i uppdraget är ett nära samarbete med andra, varför vi lägger stor vikt vid din samarbetsförmåga. Du behöver ha ett starkt engagemang, ha stor drivkraft och vara van att ta ett stort ansvar för såväl arbetet som för den egna utvecklingen.

På kundmötesenheten är vi idag 20 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, inriktning organisation eller ekonomi

• minst 5 års arbetslivserfarenhet

• lätt att samverka och skapa kontakter

• erfarenhet av att driva förändringsarbete på ledningsnivå

• hög integritet

• helhetssyn med god förmåga att se samband och skapa lösningar

• god förmåga att arbeta systematiskt, strukturera och presentera verksamhet i en inte helt systematisk och strukturerad verksamhet/miljö.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i projektform eller verksamhet i samarbete med andra myndigheter/verksamheter.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-02-01

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eric Thorén, Enhetschef 010-574 84 18 eric.thoren@skatteverket.se
Håkan Glemme, ST 010-574 87 24
Gösta  Eriksson Wermelin, Saco 010-574 95 48
Annika Nilsson, HR-konsult 010-5749367 annika.g.nilsson@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1455271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: