Verksamhetsutvecklare till Individ- och familjeomsorgsförvaltnin

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun är indelad i sju enheter; barn- och familjeenhet, ungdomsenhet, vuxenenhet, ekonomienhet, familjerätt, Sandvikens familjecenter samt boenden för ensamkommande barn. Inom förvaltningens ansvarsområde finns även handläggning av alkoholstillstånd samt ett uppdrag gällande strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDT och barn- och ungdomars delaktighet.

Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 165 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Tjänsten som verksamhetsutvecklare är direkt underställd förvaltningschefen och är organisatoriskt placerad i förvaltningens stab som förutom två verksamhetsutvecklartjänster inrymmer tjänsterna ekonom, HR-konsult och systemförvaltare.




Publiceringsdatum
2018-01-19

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du med övergripande verksamhetsfrågor inom individ- och familjeomsorgens hela verksamhetsområde. Du driver processer och projekt som bidrar till utveckling av verksamheterna i nära samarbete med berörda enheter. Du ger stöd till förvaltningens chefer i uppföljnings- och utvecklingsarbete och följer aktuell forskning inom det sociala området. Du planerar viss kompetensutveckling samt arbetar med uppföljning och utveckling av befintliga processer och rutiner.

I uppdraget ingår insamling av fakta samt analys av material som kan komma att utgöra underlag för beslut i förvaltningsledning eller nämnd.

Samverkan med interna och externa aktörer ingår i arbetet.

Arbetet erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.




Kvalifikationer
Du är socionom eller har en examen på högskolenivå med inriktning mot samhällsvetenskap/beteendevetenskap. Du har erfarenhet av socialtjänstarbete, gärna inom individ- och familjeomsorg.

Om du har erfarenhet av analys- och utvecklingsarbete och dessutom har tidigare erfarenhet av att arbeta med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete inom socialtjänsten
är det meriterande.

Dina personliga egenskaper har mycket stor betydelse för oss. Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i ett nytt ämnesområde, kan tolka sammanhang och utifrån en stor informationsmängd sammanställa material utifrån fastställda tidsplaner. Du kan arbeta självständigt med ett analytiskt och strategiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du har vana att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik. Du har mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Ett krav är god datorvana och kunskaper i Officepaketet.

Körkort är en förutsättning för arbetet.

I den här rekryteringen kommer vi att tillämpa fortlöpande urval, så tveka inte med att skicka in din ansökan!



ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 13-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Danielsson anna.danielsson@sandviken.se 026-24 15 87

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
3912950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: