Verksamhetsutvecklare med utredningskompetens till Arbetslivsförvaltningen

Lysekils kommun / Organisationsutvecklarjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.

Förvaltningen
Arbetslivsförvaltningen är en ung förvaltning och har funnits sedan årsskiftet 2019/2020.

Förvaltningen består av tre enheter, enheten för vägledning och stöd, enheten för vuxenutbildning och enheten för arbetsliv. Förvaltningens verksamheter arbetar tillsammans för att stödja personer till att komma i arbete/sysselsättning/daglig verksamhet, utbildning och egen försörjning alternativt att hamna "rätt i välfärden".

Vi ser redan idag resultatmässigt stora framgångar av förvaltningens och verksamheternas arbete men har också fortsatt stor potential till utveckling i det gemensamma uppdraget om att få ännu fler personer vidare i utbildning, arbete, sysselsättning/daglig verksamhet, egen försörjning och trygga kompetensförsörjningen hos våra arbetsgivare.

Som ung förvaltning är vi inne i en spännande utveckling och rekryterar nu en ny funktion i förvaltningen som verksamhetsutvecklare/utredare med ett primärt ansvarar för att stödja förvaltningen och dess verksamheter i verksamhetsutveckling, utredningsuppdrag samt kvalitets- och uppföljningsarbete. Vi hoppas att Du vill vara med och utveckla detta arbete tillsammans med oss.

Vi är ett gott gäng med olika personligheter med bred kompetens inom utbildning, arbetsmarknad och socialt arbete/myndighetsutövning som arbetar för att skapa värde och göra det svåra enkelt! Som person uppskattar du, precis som vi, kvalité och gemenskap. Vi stärker varandra och arbetar med stor tillit. Du kommer därför ha stor frihet att planera utvecklingen av ditt arbete tillsammans med oss och får möjlighet att växa i din nya roll. Du kommer arbeta självständigt, men är aldrig ensam, dörrarna står öppna när vi behöver varandra!

Publiceringsdatum
2022-12-22

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:

- utredningsuppdrag i relation till arbetslivsförvaltningens olika områden
- stöd i uppföljning av nämndens mål och uppdrag
- utvecklingsfrågor i samverkan med förvaltningschef och enhetschefer
- processkartläggningar
- aktivt medverka i förvaltningens övergripande systematiska kvalitetsarbete
- stödja förvaltningens enhetschefer i det systematiska kvalitetsarbetet
- underlag till förvaltningschef, förvaltningens ledningsgrupp, politiska organ och samverkansgrupper

Kvalifikationer
Du har:

- för tjänsten relevant högskoleutbildning
- kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
- erfarenhet av att driva utvecklingsarbete
- erfarenhet av utredningsarbete
- minst fem års arbetslivserfarenhet efter högre utbildning

Det är meriterande om du också har:

- erfarenhet av processkartläggning
- erfarenhet av projektledning
- goda kunskaper om utveckling inom de verksamhetsområden som förvaltningen omfattar och kännedom om aktuell forskning och utvecklingsarbete inom dessa

Som person är du lyhörd, noggrann och systematisk och har lätt för att sätta dig in i och analysera nya situationer. Du är flexibel och lösningsorienterad. Arbetet ställer höga krav på såväl självständighet som samarbetsförmåga. Då arbetet innebär en hel del interna och externa kontakter lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, god samarbetsförmåga och mycket god kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Inom Lysekils kommun finns vissa förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Månadslön enligt avtal, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/244".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Arbetslivsförvaltningen

Kontakt
Per-Henrik Larsson, förvaltningschef
0767-780366

Jobbnummer
7285465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: