Verksamhetsutvecklare med samordnande uppdrag

Göteborgs kommun / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga - det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar e-tjänster, ger metodstöd för serviceutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler. Vi driver stadens medborgarkontor och tillsammans med andra aktörer arbetar vi för att öka medborgares möjligheter till delaktighet och inflytande i demokratiska processer. Vi ansvarar för samordningen av Göteborg Stads medborgarvittnen. Vi erbjuder konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och arbetar för mer hållbara konsumtionsmönster. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet samt Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi drygt 200 medarbetare.


Publiceringsdatum
2022-05-09

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare på enheten för hållbar konsumtion och privatekonomi är du en del av ett engagerat och kompetent team som består av tio budget och skuldrådgivare, sju konsumentrådgivare samt en planeringsledare med uppdrag att utveckla arbetet med att främja hållbara konsumtionsmönster hos göteborgarna.

I dina arbetsuppgifter ingår att samordna och leda den dagliga driften av verksamheten, vara stöd och bollplank till medarbetarna i enheten gällande metod, ärenden, arbetssätt, samt hantera personalfrånvaro och prioriteringar. Tillsammans med enhetschef och medarbetare arbetar du också med verksamhetsutveckling genom att planera, utvärdera, analysera och följa upp mål och resultat.

Du leder och följer upp interna ansvarsgrupper i verksamhetsutveckling och du deltar aktivt i metodmöten och på arbetsplatsträffar. I uppdraget ingår att vara en bro mellan de olika uppdragen inom enheten och identifiera gemensamma uppdrag och områden där samverkan gynnar servicen för dem vi är till för och som bidrar till måluppfyllelse.

Du är också en del av en avdelning som arbetar för att tillsammans finna lösningar på gemensamma utmaningar och förbättra vår service och kvalitet utifrån våra målområden service, hållbarhet samt demokrati och delaktighet. Du samordnar och analyserar verksamhetens omvärldsbevakning, och tar in det i verksamheten. En stor del av arbetet består i att säkerställa kvalitet bland annat genom uppföljningar och egenkontroller.

Vi arbetar med att utveckla digitalisering på olika nivåer, både internt och externt, och din roll som verksamhetsutvecklare är viktig för att driva det arbetet framåt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har kandidatexamen med samhällsvetenskaplig inriktning och där kompetens inom hållbarhet ingår.

Du har tidigare erfarenhet av arbetsledande funktion och samordningsuppdrag. Utöver detta har du arbetat med verksamhetsutveckling, projektledning och omvärldsbevakning och du har kunskaper om metoder för utveckling och innovation. Du har också erfarenhet av att samla information och bereda underlag för beslut.

Vi vill att du har arbetat med och har ett dokumenterat intresse av uppdrag kopplat till hållbar konsumtion och privatekonomi. Har du arbetat i en politiskt styrd organisation är det meriterande.

Som person är du analytisk med en stark kommunikativ förmåga. Du uttrycker dig på ett tydligt och effektivt sätt och du anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. Du är lyhörd och lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov.

För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är driven med ett starkt engagemang och entusiasm för det du gör. Du tar initiativ för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Eftersom ditt arbete bygger mycket på samverkan med både medarbetare och enhetschef så är samarbetsförmåga en viktig egenskap.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Förvaltningens lokaler ligger centralt i Göteborg.

Vi vill att vår förvaltning ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Urval görs löpande.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-09-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C87541".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Demokrati och medborgarservice

Kontakt
Enhetschef
Linda Hultqvist
031-365 09 44

Jobbnummer
6623882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: