Verksamhetsutvecklare företags- och skatteundandragande, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

På produktionsavdelningen finns bl a fyra verksamhetsenheter. Verksamhetsenhet 3 ansvarar för skatteundandragandeområdet, skattebrottsenheten och strategiska frågor avseende företagsområdet. På enheten finns flertalet av uppdragsgivarna för våra olika insatser. 

Dina arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare innebär bl a att hantera och diskutera förfarande-, sekretess- och andra rättsliga frågor i olika forum som främst är kopplat till skattekontrollen inom företags- och skatteundandragandeområdena. Ditt område omfattar frågor kring revision, sekretess, förfarandefrågor eller t ex hur vi använder internet i våra utredningar. Till delområdet räknas också frågor kring tvångsåtgärder i form av bevissäkring, delgivning och föreläggande.

Ditt uppdrag innebär att leda eller delta i grupperingar som utifrån tillämpningsfrågor inom dessa områden utvecklar utredningsstöd, utredningsmetoder och utbildningar. I rollen ingår att upprätta och uppdatera handledningar med utgångspunkt från ställningstaganden men också att löpande hantera tillämpningsfrågor som uppkommer i verksamheten. Arbetet sker ofta i nära samarbete med bland annat rättsavdelningen och diskussionen handlar ofta om att omsätta rättsliga frågor till praktisk handling på kort och lång sikt samt dra slutsatser kring hur lösningar påverkar verksamheten som helhet. Arbetet innebär att du hanterar många kontakter och frågeställningar parallellt.

Härutöver ingår uppgifter så som att läsa och lämna synpunkter på remisser samt samverka med externa myndigheter och organisationer kring riktlinjer och praxis.

På verksamhetsenhet 3 i Solna är vi 19 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har avslutad högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom juridik eller ekonomi alternativt har erfarenhet av kvalificerat arbete som vi bedömer som likvärdig
• har flerårig praktisk erfarenhet av revision med flera utredningsformer inom Skatteverket
• har ett genuint intresse för, och förmåga att, engagera andra i förbättrings- och utvecklingsarbete
• har förmåga att se hur förändring påverkar verksamheten som helhet
• är nytänkande och har förmåga att se möjligheter och lösningar
• är målinriktad
• har god stilistisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat på Skatteverket inom företags- och/eller skatteundandragandeområdet. Ledarerfarenhet av något slag är meriterande liksom erfarenhet av förfarande- och sekretessfrågor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-06-01

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Bäck, kontorschef 010-577 58 89 anders.back@skatteverket.se
Gösta Eriksson Wermelin, facklig kontaktperson Saco 010-574 95 48
Håkan Glemme, facklig kontaktperson ST 010-574 87 24
Maria Sahlén, HR-konsult 010-572 38 17

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna strandväg 22
17194 Solna

Kontorsadress
Solna strandväg 22

Övriga kontaktuppgifter

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
2882187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: