Verksamhetsutvecklande Personalvetare

Rtfl Care AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rtfl Care AB i Stockholm, Danderyd, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

RTFL - Rätt till fullvärdigt liv. Vi är ett varmhjärtat mångkulturellt assistans- och hemtjänstbolag. Vi hjälper våra kunder att tillvarata sina rättigheter till ett fullvärdigt liv oavsett fysiska, psykiska eller språkliga förutsättningar. Vi driver sedan 2001 personligassistans och sedan 2010 hemtjänst. Vi har ansvar för ca 150 kunder och över 300 anställda. RTFL växer stadigt och levererar en genuin och omfattande service med ett unikt kundfokus. För mer information om företaget besök www.rtfl.se

RTFL är ett företag som växer. Vi är nu i behov att stärka upp vår administration med ytterligare kompetens. Vi söker därför en personalvetare (HR-generalist) som har gedigen kunskap om arbetsrätt och arbetsmiljö och kan ansvara för att kvalitetssäkra vårt personalarbete och samordna vårt arbetsmiljöarbete.

Din portfölj kommer bestå av arbetsuppgifter tidigare fördelade på flera tjänstemän vilka nu paketeras om till en effektiv och enhetlig roll.

Vi ser gärna att du är några år in i karriären men samtidigt hungrig på att utvecklas och växa i din roll med bolaget.

Löpande arbetsuppgifter
• Ge kvalificerad vägledning och aktivt delta i arbetsrättsliga frågor inom organisationen.
• Med stöd av arbetsrättskompetens från vårdföretagarna företräda företaget gentemot arbetstagare och arbetstagarorganisationer.
• Sköta löpande administration av lönesättningsprocesser, personalavtal, sjukskrivningar,
• Bistå ledningen med beslutsunderlag och utvecklingsidéer inom personalområdet.
• Kontrollera och kvalitetsutveckla tidrapporteringsprocesser
• Kontrollera och attestera löneutbetalningar.
• Företräda arbetsgivaren i samtal och förhandlingar med arbetstagare och deras företrädare.
• Bistå i rekrytering av arbetare och ansvara för rekrytering av tjänstemän.

Ansvarsområden
• Hantera organisationens löpande personalärenden.
• Huvudansvarig för alla personalrelaterade rutiner (anställning, uppsägning, arbetsmiljö mm)
• Delta i ledningens beslutfattande i personalfrågor.
• Utveckla och förvalta verksamheternas arbetsmiljöarbete

Publiceringsdatum
2014-10-01

Kvalifikationer
• Adekvat högskoleutbildning
• Minst 3års erfarenhet av kvalificerat personalarbete
• Det är en fördel om du är insatt i vårt verksamhetsområde

Dina personliga egenskaper
• Strukturerad och förmåga att prioritera
• Förmåga att hitta snabb temporära lösningar på vägen mot permanenta.
• Prestigelös och förmåga att möta människor.
• Förhandla så att alla känner sig som vinnare samtidigt som du uppnår organisationens mål.

RTFL är en del av Team Olivia som består av 25 bolag med en omsättning på drygt 2,6 miljard kronor. Inom Team Olivia finns bland annat nio assistansbolag vilket gör oss till en av Sveriges största privata assistansanordnare. Utöver Personlig Assistans bedriver vi Vård och Omsorgsverksamhet i form av Hemtjänst och LSS boenden. Vi driver även Rehabiliteringsverksamhet i Danderyd. Vi finns representerade på över 47 platser i Sverige och i Danmark. I koncernen arbetar drygt 7500 personer. För mer information om företaget besök www.teamolivia.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning på samtliga tjänster i organisationen.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: bebben@rtfl.se

Kontakt
Bebben Tegelaar, Verksamhetsutvecklare bebben@rtfl.se

Företag
RTFL CARE AB

Adress
RTFL CARE AB
BOX 2042
12702 SKÄRHOLMEN

Kontorsadress
OXHOLMSGRÄND 1
SKÄRHOLMEN

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7114000

Jobbnummer
2016404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rtfl Care AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rtfl Care AB: