Verksamhetssamordnare till hemtjänsten

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Sundbyberg stads hemtjänst utgår idag från Äldreförvaltningens motto: "Mänskliga möten - vi bryr oss!" Som ska genomsyra verksamheten och alla möten ska präglas av värme, lyhördhet, respekt och engagemang. Förvaltningens egen regiverksamhet är sedan 2012 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015. Med våra kunder i fokus är planering, genomförande, uppföljning och ständig förbättring en naturlig led i arbete.

Som verksamhetssamordnare kommer du att ingå i ett team som arbetar med att utveckla verksamheten och ge våra kunder den bästa omvårdnaden. Ditt uppdrag blir att vara den första kontakten för personalen gällande dagliga personaladministrativa frågor. Du kommer att ha ett övergripande personalekonomiskt perspektiv på bemanningen och förbereda underlag för beslut till enhetschef kring bemanning och rekrytering. Du har också kontakter med stadens löneavdelning.

Dina arbetsuppgifter innebär att ansvara för en korrekt och kostnadseffektiv bemanning och personaladministration. I huvudsak handlar det om att:

• Bemanna kort- och långtidsfrånvaro utifrån gällande arbetsrättsliga regler.
• Personaladministration i Personalsidan på intranätet, hantera sjukfrånvaro, förändringar, önskade ledigheter och schemaläggning.
• Medverka i rekryteringar, förbereda anställningsavtal och övriga beslutsunderlag till enhetschef.
• Beställa/avsluta behörigheter och förbereda introduktion av nyanställda och vikarier.
• Ansvarig för introduktion av studenter och praktikanter.
• Övrig administration utifrån verksamhetens behov.

Vi vill att du har eftergymnasial yrkesutbildning inom personaladministration eller motsvarande, alternativt högskoleutbildning inom personalområdet eller flerårig dokumenterad erfarenhet av detta arbete. Du har minst två års erfarenhet av schemaläggning, bemanning och övrig personaladministration. Du har god datorvana och goda kunskaper om behovsbaserad bemanning och schemaläggning. Du har god kunskap i tillämplig arbetsrättslig lagstiftning, såsom LAS och ATL. Du har grundläggande kunskap i personalekonomi samt god kunskap i svenska i tal och skrift.

Som person har du förmåga att se helheten och förstå de personalekonomiska konsekvenserna av bemanning. Du är en god kommunikatör och administratör med förmåga till struktur, planering och ordning. Du förstår din roll i teamet och arbetar proaktivt.

Befattningen har en provanställning på 6 månader som kan leda till en tillsvidareanställning på heltid, vardagar. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker efter ansökningstiden. Sista ansökningsdag 2020-01-31. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
dagtid heltid

Publiceringsdatum
2020-01-24

Ersättning
Enligt överenskommelse
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Jobbnummer
5060017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: