Verksamhetssamordnare till äldreboende
Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Här på äldreboendet Hallonhöjden ingår du i ett trevligt arbetslag som arbetar med att utveckla verksamheten för våra boende, så att de får ett aktivt och bra liv. Verksamheten vid Hallonhöjden omfattar 56 lägenheter varav två växelvårdsplatser, två korttidsplatser och en trygghetsplats. Äldreboendet ligger i en helt nyrenoverad fastighet med mycket fina och väldisponerade lägenheter, smakfulla utrymmen för gemensamma aktiviteter och väl tilltagna personalutrymmen. All teknisk utrustning och hjälpmedel är nyinköpta. Varje boendevåning har en stor balkong och dessutom finns gemensam trädgård och inglasad vinterträdgård. Boendet ligger intill Hallonbergens centrum med goda kommunikationer. Äldreförvaltningens egen regiverksamhet är sedan 2011 kvalitetscertifierad enligt ISO 9001:2015.
Som verksamhetssamordnare kommer du att ingå i ett team som arbetar med att utveckla verksamheten och ge våra boende den bästa omvårdnaden. Ditt uppdrag blir att vara den första kontakten för personalen gällande dagliga personaladministrativa frågor. Du kommer att ha ett övergripande personalekonomiskt perspektiv på bemanningen och förbereda underlag för beslut till enhetschef kring bemanning och rekrytering. Du har också kontakter med stadens löneavdelning.
Dina arbetsuppgifter innebär att ansvara för en korrekt och kostnadseffektiv bemanning och personaladministration. I huvudsak handlar det om att:
• Bemanna kort- och långtidsfrånvaro utifrån gällande arbetsrättsliga regler.
• Personaladministration i Personalsidan på intranätet, hantera sjukfrånvaro, förändringar, önskade ledigheter och schemaläggning.
• Medverka i rekryteringar, förbereda anställningsavtal och övriga beslutsunderlag till enhetschef.
• Beställa/avsluta behörigheter och förbereda introduktion av nyanställda och vikarier.
• Ansvarig för introduktion studenter och praktikanter.
• Övrig administration utifrån verksamhetens behov.
Vi vill att du har eftergymnasial yrkesutbildning inom personaladministration eller motsvarande, alternativt högskoleutbildning inom personalområdet. Du har minst två års erfarenhet av schemaläggning, bemanning och övrig personaladministration. Du har god datorvana och goda kunskaper om behovsbaserad bemanning och schemaläggning. Du har god kunskap i tillämplig arbetsrättslig lagstiftning, såsom LAS och ATL. Du har grundläggande kunskap i personalekonomi och god kunskap i svenska i tal och skrift.
Som person har du förmåga att se helheten och förstå de personalekonomiska konsekvenserna av bemanning. Du är en god kommunikatör och administratör med förmåga till struktur, planering och ordning. Du förstår din roll i teamet och har integritet i kommunikationen till de anställda.
Anställningen är heltid, vardagar. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag 2018-12-16.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-11-19ErsättningFast månadslön. Arbete mån - fredag.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Runfors,
mia.runfors@sundbyberg.seFacklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00
FöretagSundbybergs stad
AdressSundbybergs stad
Lötsjövägen 6
17452 Sundbyberg
KontorsadressLötsjövägen 6
Jobbnummer 4465917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.