Verksamhetssamordnare

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2017-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetssamordnare" (publicerad 2023-02-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Funktionshinderomsorgen, område Myndighet

Arbetsplatsbeskrivning
Myndighetsenheten har en central roll i socialförvaltningen och ansvarar för den samlade beslutsprocessen för funktionshindrade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS).
Nu söker vi dig som vill tillträda vår nya tjänst som verksamhetssamordnare. Vi är 35 kompetenta och professionella handläggare som årligen ansvarar för att kommunens invånare får en rättssäker och professionell bedömning. Vi fattar ett stort antal beslut varje år och har kontakt med 1900 medborgare. Vi är ett glatt och prestigelöst team med god sammanhållning som arbetar i ljusa och fräscha lokaler mitt i Jönköpings centrum med närhet till handel och kommunikation.

Publiceringsdatum
2017-05-24

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetssamordnare är du ett stöd till områdeschef, förste handläggare och LSS/SoL-handläggare. I din roll ansvarar du för kvalificerade administrativa uppgifter så som att göra tidsberäkningar på årsbasis utifrån handläggares beslut angående personlig assistans, administrera överklaganden till förvaltningsrätten och ansvara för delar av introduktion för nyanställda. I tjänsten ingår också allmänna kontorsgöromål som hantering av personaladministration avseende exempelvis frånvaro/sjukanmälningar, arkivering samt redigering och uppdatering på intranätet . Då tjänsten är nyinrättad har du möjligheter att utveckla dig själv och forma tjänsten i takt med att andra arbetsuppgifter kan tillkomma.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har någon form av ekonomisk, administrativ eller socialt/samhällsinriktad utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete samt om du har kunskaper eller erfarenheter inom Socialförvaltningens område. Du trivs med att ha kontakt med människor och att kommunicera så väl via telefon som ansikte mot ansikte, du behöver också kunna uttrycka dig väl i skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet där vi värderar servicekänsla, flexibilitet, samarbetsförmåga, ansvarstagande och noggrannhet högt.

Vi erbjuder dig
• Flexibel arbetstid
• Kortare arbetstid juni-augusti
• Generösa möjligheter till kompetensutveckling
• Betald semester första anställningsåret
• Subventionerad friskvård
• Rabatt på Länstrafikens årskort och biobiljetter

Övrig information
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på ett år och det finns goda chanser till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Upplysningar
Myndighetschef, Barbro Thunberg, 036-10 81 01
SSR, Ulrika Ostenfeldt, 036- 10 76 04
Vision, Elin Sigurdsson, 036- 10 68 72

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad 1 år med chans til förlängning. 100 %. Tillträde enligt överenskommelse .

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 17-70-0132
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3518593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: