Verksamhetsledare (dagligt operativt stöd), Myndighetsverksamhet

Kungälvs kommun, Myndighetsgrupp / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Myndighetsgrupp i Kungälv

Kungälv har sedan några år en politisk - och förvaltningsorganisation som bygger på en förvaltning. Det innebär att förvaltningen leds av kommunstyrelsen och verksamheten följs upp i olika utskott.
Förvaltningen är indelad i olika sektorer.

Sektor Arbetsliv och Stöd är sedan hösten 2013 indelad i fyra verksamheter. En samlad Myndighetsverksamhet och tre utförarverksamheter, Stöd och Boende SoL, Boende LSS samt Arbetslivscentrum.
En viktig målsättning med vår organisering är att stödja viktiga tvärprocesser för att nå de politiska målen samt de gemensamma mål och arbetssätt som en förvaltning innebär inom den egna verksamheten, som inom sektorn och mellan sektorerna i kommunen. En viktig byggsten i ett förändrat och gemensam arbetssätt är kommunens nya Stadshus som har en kontorslösning som bygger på ett aktivitetsbaserat arbetssätt för att stödja kommunikation och samarbete. I det ingår också IT-lösningar som främjar ett mer papperslöst arbetssätt.

Ett centralt uppdrag för samtliga verksamheter inom sektorn är att arbeta för en ökad sammanhållen brukarprocess med brukaren i centrum vilket innebär att vi utvecklar våra roller och förändrar och utvärderar vårt arbetssätt mot de gemensamma målen.

Publiceringsdatum
2015-11-27

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en processledare/verksamhetsledare. Som processledare/verksamhetsledare ingår du i en grupp med ytterligare 4 kollegor och leds av enhetschefen på Mottagningsenheten. Mottagningsenheten innehåller förutom processledare/verksamhetsledare en Gemensam mottagning samt två budget- och skuldrådgivare.
Processledarna/verksamhetsledarna arbetar på uppdrag av ledningsgruppen inom Myndighet.
Rollen och funktionen som processledare är under fortsatt utveckling då ett av målen är att gruppen
är en resurs för sammantagna myndighetsverksamheten som förutom Mottagningsenheten består av Stöd och Försörjningsenhet, Vuxenenhet, Barn och Ungdomsenhet, Familjehem/Familjerättsenhet och Funktionshinderenhet SoL och LSS.
En viktig arbetsuppgift är att leda det dagliga arbetet mot en mer sammanhållen brukarprocess och då särskilt för brukare med flera behovsområden. För att uppnå detta behöver vi vidareutveckla b la vårt arbetssätt och arbeta utvecklande med strukturer och samarbetsklimat. Förutom uppdraget att arbeta leda sammanhållna brukarprocesser är arbetsuppgiften att stödja och leda socialsekreterarna i det dagliga arbetet, i nära samarbete med enhetschefer, b la genom att metodhandleda individuellt och i grupp, ansvara för rättssäkerheten i förhandsbedömningar, utredningar och uppföljningar, arbetsleda vid akuta ingripanden och företräda nämnden i rättsprocesser i domstol.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Mångårig erfarenhet av att arbeta med handläggning och dokumentation inom Socialtjänsten.
God kännedom och erfarenhet av att arbeta med grundläggande och de speciallagstiftningar som styr verksamheten ((SoL, LVM, LVU, LSS).
Erfarenhet av att arbetsleda socialsekreterare i myndighetsutövning och kunskap och erfarenhet om samverkan mellan olika enheter och externa partners är en särskild merit.

Viktiga personliga egenskaper är självkännedom, personlig mognad, samarbetsförmåga, tydlighet och en förmåga att hantera olikheter och konflikter konstruktivt.
Du skall kunna arbeta självständigt men i ett sammanhang där utveckling, brukarfokus, teamarbete och helhetssyn är bärande principer.
Goda ledaregenskaper är en förutsättning för arbetet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-27
Ange följande referens när du ansöker: A522135
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Broberg, Enhetschef Mottagningsenheten 0303-23 90 74
Eva Påhlman, Enhetschef Barn- och ungdomsenheten 0303-23 90 42
Monica Fundin, Verksamhetschef 0303-23 91 33

Facklig kontakt
Carina Winkler, SSR 0303 - 23 91 09
Ulf Liljeros, Vision 0303 - 23 93 92

Företag
Kungälvs kommun, Myndighetsgrupp

Adress
Kungälvs kommun, Myndighetsgrupp
Box 666
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
2549426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Myndighetsgrupp

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Myndighetsgrupp: