Verksamhetscontroller, Västervik - Skatteverket - Administratörsjobb i Västervik
Verksamhetscontroller, Västervik
Skatteverket / Administratörsjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb som verksamhetscontroller innebär att du granskar och följer upp verksamheten samt analyserar resultaten i nära samarbete med Kontorschefen. Du drivs av att analysera siffror, se helheter och avvikelser samt dra slutsatser för att tydliggöra resultaten i rapportform som du har ett stort ansvar för. Det är därför viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt. Vidare ansvarar du för att samordna och utveckla arbetet med verksamhetsplanering samt sammanställning och redovisning av kvalitetsuppföljningar. Ett stort ansvarsområde kommer också att vara att fortsätta utveckla arbetet med ständiga förbättringar på kontoret.

På kontoret i Västervik är vi cirka 190 medarbetare. Kontoret ansvarar för ansökningar om rot- och rutavdrag för hela riket. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

* med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
* som är till nytta för medborgare och företag
* med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
* som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
* med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

* har en för tjänsten lämplig akademisk utbildning om minst 120p /180 hp
* har aktuell, relevant arbetslivserfarenhet från ovannämnda, liknande arbetsuppgifter
* har mycket goda kunskaper i Office-paketet
* har ett konsultativt förhållningssätt med förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla analyser, utredning och uppföljning mot verksamheten
* har intresse för verksamhetsfrågor
* är analytisk, strukturerad och noggrann
* har förmåga att se sammanhang och tar egna initiativ till förenklingar och prioriteringar
* är utvecklingsorienterad
* har god samarbetsförmåga

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Lean.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Tjänsten är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid, tills vidare Heltid 100%

Publiceringsdatum
2017-04-26

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Tercero, Kontorschef 010-5722549
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
Eva Pålsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 63 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kvarngatan 10
59385 Västervik

Kontorsadress
Kvarngatan 10

Jobbnummer
3459598

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: